QUOTE(Magic @ Feb 24 2005, 16:12)
Van Basten volgt de souffleur, Johan wil de kabel weghebben, simple as that.
De pers kan van Basten gestolen worden, daar ben ik van overtuigd.
Zou het echt zo makkelijk zijn? Kluivert was tot het EK vorig jaar altijd basisspeler (muv Schotland thuis). Ook nadat hij een tijd geblesseerd was, werd hij toch opgeroepen voor Oranje.
Zo gaat het nu ook met Van Nistelrooy, alleen het feit dat hij fit is, is genoeg om hem op te roepen.
Wanneer Kluivert blijft spelen zoals de laatste twee wedstrijden, scoren of geniale beslissende acties maken, dan wordt hij gewoon weer opgeroepen en speelt hij gewoon weer mee. Misschien niet meteen als basisspeler, maar hij zal er zeker weer bij komen. Hij heeft gewoon meer in huis dan Van Nistelrooy en zeker dan Makaay.
Daarnaast fungeert Cruijff al jaren als souffleur van de bondscoaches -ook al toen Kluivert nog basisspeler was, denk maar eens aan het EK2000. Ik zie daar niet zo'n probleem, Nederland heeft nu eenmaal zo'n legende in huis. Ik zie ook geen probleem bij het nog niet selecteren van Kluivert door vB, hij selecteerd wie hij het beste voor het team vindt, niet wie het meeste op vi.nl staat. Daar ligt juist een kans voor Kluivert. Omdat Van Basten alles kan maken, kan hij ook, zonder kritiek Kluivert selecteren, waar dat bij andere coaches wel eens anders zou kunnen zijn.
Ik ben er dus ook van overtuigd dat de pers vB gestolen kan worden.
Die strijd tegen de 'Kabel' geloof ik ook niet. Davids is nog steeds de aanvoerder van het Nederlands elftal (en daar heeft vB bewust voor gekozen), dat doe je niet wanneer je de Kabel eruit probeert te werken.
Wanneer Kluivert regelmatig presteert, hoort hij gewoon in Oranje thuis en zal hij voor Oranje spelen.