Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Van Basten Vs Cruijff
Patrick Kluivert Forum > Other Forums > Dutch National Team
GHoeberX
Cruijff hoor ik nu (min of meer) zeggen dat hij van Bommel niet zo geschikt vind als Landzaat als speler. Ik ben maar eens gaan nadenken en ik kan me eigenlijk niet één ding herinneren waar van Basten en Cruijff het over oneens zijn. Morgen gaan van Basten en Cruijff weer eens samen golfen (verzin ik niet), en waarschijnlijk dus de selectie tegen Roemenië bekokstoven.

Wat denken jullie; zouden Cruijff en van Basten onder één hoedje spelen? Ik weet dat ik me dit al afvroeg op het moment dat van Basten werd aangesteld en dat herinnerde ik me net weer. Volgens Kraaij Jr. gisteren, zou Cruijff van Basten een genie noemen. Klinkt allemaal iets te close. Kan iemand hier een kritiek van Cruijf op de bondscoach herinneren?
Adje
QUOTE(GHoeberX @ Feb 22 2005, 22:52)
Cruijff hoor ik nu (min of meer) zeggen dat hij van Bommel niet zo geschikt vind als Landzaat als speler. Ik ben maar eens gaan nadenken en ik kan me eigenlijk niet één ding herinneren waar van Basten en Cruijff het over oneens zijn. Morgen gaan van Basten en Cruijff weer eens samen golfen (verzin ik niet), en waarschijnlijk dus de selectie tegen Roemenië bekokstoven.

Wat denken jullie; zouden Cruijff en van Basten onder één hoedje spelen? Ik weet dat ik me dit al afvroeg op het moment dat van Basten werd aangesteld en dat herinnerde ik me net weer. Volgens Kraaij Jr. gisteren, zou Cruijff van Basten een genie noemen. Klinkt allemaal iets te close. Kan iemand hier een kritiek van Cruijf op de bondscoach herinneren?
*

Ik heb maar een paar minuten gekeken naar Cruijff en mij viel hetzelfde op. Van Basten kan niks fout doen. huh.gif
Maar heb vertrouwen, Kluivert is de 'Ajax' spits. Wanneer hij veel speelt en goed speelt moet hij wel de eerste man van Van Basten zijn - hij is een beetje een goede uitvoering van 'San Marco'. Zoals ik al eerder heb opgemerkt, deze bondscoach heeft het lef om hem te selecteren. We weten allemaal dat Patrick niet goed ligt bij het Nederlandse publiek (op een of andere idiote manier), maar ik geloof dat Van Basten hem ooit zal willen en moeten selecteren. Let daarbij ook op het zinnetje van Kluivert vorige week donderdag, hij zei zoiets als en ik parafraseer: 'De bondscoach wil dat ik fit ben.'

He will be back!! biggrin.gif biggrin.gif

Iemand moet die winnende maken in Duitsland cool.gif
Adje
Overigens vind ik Van Bommel een erg goede speler en zou ik hem opstellen voor Landzaat. tongue.gif tongue.gif
GHoeberX
QUOTE(Adje @ Feb 22 2005, 23:20)
Overigens vind ik Van Bommel een erg goede speler en zou ik hem opstellen voor Landzaat.  tongue.gif  tongue.gif
*

Ik ook en dat zeg ik niet alleen omdat ik nog samen met hem op het voetbalveld heb gestaan wink.gif Hij speelde echt goed vandaag zeg!!
kluivertnr1
QUOTE(Adje @ Feb 22 2005, 23:18)
Ik heb maar een paar minuten gekeken naar Cruijff en mij viel hetzelfde op. Van Basten kan niks fout doen.  huh.gif
Maar heb vertrouwen, Kluivert is de 'Ajax' spits. Wanneer hij veel speelt en goed speelt moet hij wel de eerste man van Van Basten zijn - hij is een beetje een goede uitvoering van 'San Marco'. Zoals ik al eerder heb opgemerkt, deze bondscoach heeft het lef om hem te selecteren. We weten allemaal dat Patrick niet goed ligt bij het Nederlandse publiek (op een of andere idiote manier), maar ik geloof dat Van Basten hem ooit zal willen en moeten selecteren. Let daarbij ook op het zinnetje van Kluivert vorige week donderdag, hij zei zoiets als en ik parafraseer: 'De bondscoach wil dat ik fit ben.'

He will be back!! biggrin.gif  biggrin.gif

Iemand moet die winnende maken in Duitsland  cool.gif
*

Idd. Kluivert wordt gewoon geselecteert voor de interland tegen Roemenië en de interlands daarna.
Kluivert gaat WEER IEDEREEN de mond snoeren en de winnende maken in Duitsland.
Laatste minuut tegen dat verrekte duitsland yahoo.gif
Magic
QUOTE(kluivertnr1 @ Feb 23 2005, 17:46)
Idd. Kluivert wordt gewoon geselecteert voor de interland tegen Roemenië en de interlands daarna.
Kluivert gaat WEER IEDEREEN de mond snoeren en de winnende maken in Duitsland.
Laatste minuut tegen dat verrekte duitsland yahoo.gif
*

En toen werd je wakker.
Kluivert wordt niet meer opgeroepen voor Oranje, en dan nog staat Ruud altijd voor hem in de pikorde bij van Basten en de soufleur.
doh.gif

Gewoon bedanken voor dat kut Oranje.
GHoeberX
QUOTE(Magic @ Feb 24 2005, 15:37)
En toen werd je wakker.
Kluivert wordt niet meer opgeroepen voor Oranje, en dan nog staat Ruud altijd voor hem in de pikorde bij van Basten en de soufleur.
doh.gif

Gewoon bedanken voor dat kut Oranje.
*

Ik denk dat het er maar net aan gaat liggen hoe de media gaat berichtgeven en hoeveel kluivert er nog in gaat leggen dit seizoen. We moeten ook weer niet vergeten dat van Basten nogal met de media mee gaat. smile.gif Er zijn 2 mogelijkheden.... of van Basten is écht een persoonlijk oorlogje aan het voeren met de kabel (kan heel goed), of van Basten loopt achter de media aan.

Als hij achter de media aan loopt, dan is er nog hoop. Ik zie sinds kort weer een redelijk positieve berichtgeving van sportone.nl en als VI dat nu ook eens gaat veranderen, dan zal van Basten misschien toch wel weer met de media mee gaan denk ik. Maar het punt is dat ik de VI niet zo snel minder anti-kluivert zie worden.... sad.gif En als van Basten gewoon een ordinaire kabel-hater is, dan is er geen hoop sad.gif
Magic
QUOTE(GHoeberX @ Feb 24 2005, 15:40)
Ik denk dat het er maar net aan gaat liggen hoe de media gaat berichtgeven en hoeveel kluivert er nog in gaat leggen dit seizoen. We moeten ook weer niet vergeten dat van Basten nogal met de media mee gaat.  smile.gif Er zijn 2 mogelijkheden.... of van Basten is écht een persoonlijk oorlogje aan het voeren met de kabel (kan heel goed), of van Basten loopt achter de media aan.

Als hij achter de media aan loopt, dan is er nog hoop. Ik zie sinds kort weer een redelijk positieve berichtgeving van sportone.nl en als VI dat nu ook eens gaat veranderen, dan zal van Basten misschien toch wel weer met de media mee gaan denk ik. Maar het punt is dat ik de VI niet zo snel minder anti-kluivert zie worden....  sad.gif En als van Basten gewoon een ordinaire kabel-hater is, dan is er geen hoop  sad.gif
*

Van Basten volgt de souffleur, Johan wil de kabel weghebben, simple as that.
De pers kan van Basten gestolen worden, daar ben ik van overtuigd.
Adje
QUOTE(Magic @ Feb 24 2005, 16:12)
Van Basten volgt de souffleur, Johan wil de kabel weghebben, simple as that.
De pers kan van Basten gestolen worden, daar ben ik van overtuigd.
*

Zou het echt zo makkelijk zijn? Kluivert was tot het EK vorig jaar altijd basisspeler (muv Schotland thuis). Ook nadat hij een tijd geblesseerd was, werd hij toch opgeroepen voor Oranje.
Zo gaat het nu ook met Van Nistelrooy, alleen het feit dat hij fit is, is genoeg om hem op te roepen.
Wanneer Kluivert blijft spelen zoals de laatste twee wedstrijden, scoren of geniale beslissende acties maken, dan wordt hij gewoon weer opgeroepen en speelt hij gewoon weer mee. Misschien niet meteen als basisspeler, maar hij zal er zeker weer bij komen. Hij heeft gewoon meer in huis dan Van Nistelrooy en zeker dan Makaay.

Daarnaast fungeert Cruijff al jaren als souffleur van de bondscoaches -ook al toen Kluivert nog basisspeler was, denk maar eens aan het EK2000. Ik zie daar niet zo'n probleem, Nederland heeft nu eenmaal zo'n legende in huis. Ik zie ook geen probleem bij het nog niet selecteren van Kluivert door vB, hij selecteerd wie hij het beste voor het team vindt, niet wie het meeste op vi.nl staat. Daar ligt juist een kans voor Kluivert. Omdat Van Basten alles kan maken, kan hij ook, zonder kritiek Kluivert selecteren, waar dat bij andere coaches wel eens anders zou kunnen zijn.
Ik ben er dus ook van overtuigd dat de pers vB gestolen kan worden.

Die strijd tegen de 'Kabel' geloof ik ook niet. Davids is nog steeds de aanvoerder van het Nederlands elftal (en daar heeft vB bewust voor gekozen), dat doe je niet wanneer je de Kabel eruit probeert te werken.

Wanneer Kluivert regelmatig presteert, hoort hij gewoon in Oranje thuis en zal hij voor Oranje spelen.
Hatrick Kluivert
QUOTE(Adje @ Feb 24 2005, 18:27)
Zou het echt zo makkelijk zijn? Kluivert was tot het EK vorig jaar altijd basisspeler (muv Schotland thuis). Ook nadat hij een tijd geblesseerd was, werd hij toch opgeroepen voor Oranje.
Zo gaat het nu ook met Van Nistelrooy, alleen het feit dat hij fit is, is genoeg om hem op te roepen.
Wanneer Kluivert blijft spelen zoals de laatste twee wedstrijden, scoren of geniale beslissende acties maken, dan wordt hij gewoon weer opgeroepen en speelt hij gewoon weer mee. Misschien niet meteen als basisspeler, maar hij zal er zeker weer bij komen. Hij heeft gewoon meer in huis dan Van Nistelrooy en zeker dan Makaay. 

Daarnaast fungeert Cruijff al jaren als souffleur van de bondscoaches -ook al toen Kluivert nog basisspeler was, denk maar eens aan het EK2000. Ik zie daar niet zo'n probleem, Nederland heeft nu eenmaal zo'n legende in huis. Ik zie ook geen probleem bij het nog niet selecteren van Kluivert door vB, hij selecteerd wie hij het beste voor het team vindt, niet wie het meeste op vi.nl staat.  Daar ligt juist een kans voor Kluivert. Omdat Van Basten alles kan maken, kan hij ook, zonder kritiek Kluivert selecteren, waar dat bij andere coaches wel eens anders zou kunnen zijn.
Ik ben er dus ook van overtuigd dat de pers vB gestolen kan worden.

Die strijd tegen de 'Kabel' geloof ik ook niet. Davids is nog steeds de aanvoerder van het Nederlands elftal (en daar heeft vB bewust voor gekozen), dat doe je niet wanneer je de Kabel eruit probeert te werken.

Wanneer Kluivert regelmatig presteert, hoort hij gewoon in Oranje thuis en zal hij voor Oranje spelen.
*

ik denk dat Kluivert voorlopig niet meer geselecteerd wordt voor Oranje. sad.gif
En dat Seedorf het ook wel kan vergeten...
Wat heeft Van Basten tegen Kluivert en Seedorf??

-->En Boudewijn Zenden is ook afgeschreven bij Van Basten?? mad.gif, vink zelf een uitstekende middenvelder, past heel goed in het 4-3-3 systeem yes5.gif <--
tyler
Mag ik even opmerken dat "De Kabel" een van de meest treurige verschijnselen in de geschiedenis van Oranje is geweest?
Gelukkig zijn die gasten individueel volwassen geworden (behalve Seedorf, die is ronduit gestoord), maar ze hebben in '96 het toernooi verziekt, door hun koppige gedrag, waarbij ze al hun (misschien terechte) frustraties opkropten en, op een samenzweerderige manier, elkaar opstookten. Ze zagen complotten tussen de 'witte' spelers, waarbij ze echt te ver gingen.
Hoe een groepje half volwassen jongens, een mooie vriendschap verwarde met een verbond tegen de boze buitenwereld.

Een zwarte bladzijde in de geschiedenis van Oranje (no offence).
Ik heb me er achteraf nog over verbaasd dat dat goed is gegaan bij Ajax in '95. Misschien omdat Rijkaard er toen nog bij was. Ze waren daarna echt bezig met wit/zwart te denken. Heel erg fout, vind ik.
Weg met verschijnselen als "De Kabel".
Zum kotsen!
GHoeberX
QUOTE(tyler @ Mar 14 2005, 21:31)
Mag ik even opmerken dat "De Kabel" een van de meest treurige verschijnselen in de geschiedenis van Oranje is geweest?
Gelukkig zijn die gasten individueel volwassen geworden (behalve Seedorf, die is ronduit gestoord), maar ze hebben in '96 het toernooi verziekt, door hun koppige gedrag, waarbij ze al hun (misschien terechte) frustraties opkropten en, op een samenzweerderige manier, elkaar opstookten. Ze zagen complotten tussen de 'witte' spelers, waarbij ze echt te ver gingen.
Hoe een groepje half volwassen jongens, een mooie vriendschap verwarde met een verbond tegen de boze buitenwereld.

Een zwarte bladzijde in de geschiedenis van Oranje (no offence).
Ik heb me er achteraf nog over verbaasd dat dat goed is gegaan bij Ajax in '95. Misschien omdat Rijkaard er toen nog bij was. Ze waren daarna echt bezig met wit/zwart te denken. Heel erg fout, vind ik.
Weg met verschijnselen als "De Kabel".
Zum kotsen!
*

Ik geloof best dat 'de kabel' een enorm dieptepunt was in de Oranje geschiedenis, maar ieder had zijn eigen aandeel en mensen veranderen. Hiermee bedoel ik twee dingen: als je oude interviews terugkijkt, valt wel op dat Davids een wat opgeblazen persoonlijkheid heeft van '94 tot en met pakweg '97. Ik denk dat Davids dan wel het aanstichtertje geweest kan zijn van de kink in de kabel, maar hij is nu toch ook weer een ander mens en heeft geleerd van zijn fouten. Onzin dus om ook maar één speler niet te selecteren vanwege de kabel! cardR.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.