Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Oranje Niet Belangrijk Meer
Patrick Kluivert Forum > Other Forums > Dutch National Team
Adje
vi.nl heeft vandaag wel een interessant stukje. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden?

Patrick Kluivert: 'Oranje niet belangrijk meer'

21/3/2005 13:12

Patrick Kluivert gaat ervan uit dat zijn interlandcarrière erop zit. 'Het is voor mij ook helemaal niet belangrijk meer', zo laat hij weten in de regionale krant The Journal.
'Om eerlijk te zijn', zo laat de topscorer aller tijden van Oranje weten, 'zou ik niet eens weten wat ik zou doen als ik onverhoopt toch nog mocht worden opgeroepen. Het intereresseert me niet meer of ik nou een uitnodiging krijg of niet. Dat hoofdstuk van mijn carrière is waarschijnlijk afgesloten.'

De 28-jarige Kluivert, met veertig interlanddoelpunten achter z'n naam, werd sinds het EK 2004, waar hij onder Dick Advocaat geen minuut in actie kwam, door Marco van Basten niet meer uitgenodigd. Een paar maanden geleden vroeg hij zich nog af wat het 'nog méér zou moeten doen' om te worden geselecteerd.

'Alles wat me op dit moment bezighoudt', aldus Kluivert, 'is zo goed mogelijk spelen voor Newcastle United. Ik doe er alles aan om hier te slagen, want ik heb het hier zowel op als buiten het veld enorm naar m'n zin.'

Bron: http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/contentid=67779/sc=eec4e6

Edit: Het lijkt ook een waar stukje, alle grote sites hebben het tenminste opgepikt, zoals bbc, times, etc. etc.

It breaks my heart. Ik zie niets liever op het voetbalveld dan Kluivert in een Oranje shirt, maar dat wisten jullie vast wel.
Magic
QUOTE(Adje @ Mar 21 2005, 15:05)
It breaks my heart. Ik zie niets liever op het voetbalveld dan Kluivert in een Oranje shirt, maar dat wisten jullie vast wel.
*

Verstandige woorden van Kluivert, moet iedereen het over eens zijn.
Adje
QUOTE(Magic @ Mar 21 2005, 17:08)
Verstandige woorden van Kluivert, moet iedereen het over eens zijn.
*

Zo lijkt het alsof dit Kluiverts woorden zijn, maar dat is dus niet zo, dit is mijn hartekreet. wink.gif

Wat ben ik hier chagrijnig van, maar ik vind wel dat hij gelijk heeft. Als je zo omgaat met je topscorer allertijden.
GHoeberX
QUOTE(Adje @ Mar 21 2005, 17:15)
Zo lijkt het alsof dit Kluiverts woorden zijn, maar dat is dus niet zo, dit is mijn hartekreet.  wink.gif

Wat ben ik hier chagrijnig van, maar ik vind wel dat hij gelijk heeft. Als je zo omgaat met je topscorer allertijden.
*

Ja man dit is dieptriest! sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif
Adje
QUOTE(GHoeberX @ Mar 21 2005, 17:16)
Ja man dit is dieptriest!  sad.gif  sad.gif  sad.gif  sad.gif
*

Misschien is die petitie toch een goed idee!
GHoeberX
QUOTE(Adje @ Mar 21 2005, 17:17)
Misschien is die petitie toch een goed idee!
*

Ok; ik kan het nog altijd doen!

En wat moet ik als nieuwsitem zetten op de frontpage nu?

Thanks to the idiotic dutch press and idiotic coach van Basten Kluivert has stated today that "the Dutch squad isn't important anymore" and that he wouldn't even know what to do, to make it in the squad.

Vul maar aan mad.gif
Magic
QUOTE(Adje @ Mar 21 2005, 17:15)
*

Juist, niet alleen topscorer aller tijden, dat zijn maar cijfertjes, het gaat om de voetballer, het potentieel enz enz.
Enfin, ik hoef mensen hier niet te overtuigen geloof ik.
Patrick is volwassen!!!

Lekker ballen bij Newcastle en indien mogelijk een betere club zoeken.
Adje
QUOTE(Magic @ Mar 21 2005, 18:13)
Juist, niet alleen topscorer aller tijden, dat zijn maar cijfertjes, het gaat om de voetballer, het potentieel enz enz.
Enfin, ik hoef mensen hier niet te overtuigen geloof ik.
Patrick is volwassen!!!

Lekker ballen bij Newcastle en indien mogelijk een betere club zoeken.
*

Voor een Ajaxfan lijk je wel verstandige dingen te zeggen. (om duidelijk te zijn, dit is een geintje)

Nog maar een keer, ik baal hier wel ontzettend van. Misschien wel de beste Nederlandse spits ooit! Op 28 jarige leeftijd, dit is werkelijk belachelijk!
Adje
O, ja en waar ik nog meer van baal is dat klotige 'het wereldje'. Met die enorme inkoppers als geintjes, die niet eens grappig zijn. Grow up!
GHoeberX
QUOTE(Adje @ Mar 21 2005, 18:22)
O, ja en waar ik nog meer van baal is dat klotige 'het wereldje'. Met die enorme inkoppers als geintjes, die niet eens grappig zijn. Grow up!
*

Ach was te verwachten; deden ze ook toen Andy vd Meyde zoiets zei. Maar ja; ze hebben altijd al de pik op Kluivert daar. Toen Heerenveen nieuwe tribune af had voor de wedstrijd tegen NuFC; "Nou dan kan Kluivert daar fijn op zitten". rolleyes.gif
GHoeberX
Nou, ik ga vanavond dan maar weer eens Voetbal Inside kijken!
Adje
QUOTE(GHoeberX @ Mar 21 2005, 18:47)
Ach was te verwachten; deden ze ook toen Andy vd Meyde zoiets zei. Maar ja; ze hebben altijd al de pik op Kluivert daar. Toen Heerenveen nieuwe tribune af had voor de wedstrijd tegen NuFC; "Nou dan kan Kluivert daar fijn op zitten".  rolleyes.gif
*

Zo heb ik er nog wel eentje. Laatst kwam ik Rene van Rijswijk (Cambuur) tegen in een locale snackbar.
Ik heb even met hem staan praten en toen maar gevraagd wat hij vond van het feit dat hij het mikpunt was van 'het wereldje'. Laat ik het samenvatten, hij vond het niet leuk. En dat is ook normaal, een geintje is leuk, maar dit gaat vaak alleen maar over het afzeiken van mensen en daar is niet zo veel aan, geloof ik.
GHoeberX
QUOTE(Adje @ Mar 21 2005, 19:17)
Zo heb ik er nog wel eentje. Laatst kwam ik Rene van Rijswijk (Cambuur) tegen in een locale snackbar.
Ik heb even met hem staan praten en toen maar gevraagd wat hij vond van het feit dat hij het mikpunt was van 'het wereldje'. Laat ik het samenvatten, hij vond het niet leuk. En dat is ook normaal, een geintje is leuk, maar dit gaat vaak alleen maar over het afzeiken van mensen en daar is niet zo veel aan, geloof ik.
*

Oei! Arme van Rijswijk, want hij en Andy van der Meyde worden toch wel het meest voor schut gezet!
Hatrick Kluivert
"Ondanks dat dit seizoen het wat minder gaat, heb ik het hier ongelooflijk naar mijn zin. Zowel binnen als buiten het stadion is alles hier fantastisch", zegt de oud-speler van Ajax, AC Milan en FC Barcelona. "Ik ga alles op alles zetten om Europees voetbal voor Newcastle veilig te stellen.""

Wat een instelling! rolleyes.gif
En dan zeuren dat Kluivert een verzadigde vedette is! clapping.gif
Adje
Wat ie gezegd heeft, volgens Roland op Newcastle-online:

"Holland is not important for me," said the 28-year-old, who has scored three goals in his last three starts for the Magpies. "It does not interest me at the moment.

"As far as Holland goes I don't think about the fact I've not been called up. All I can do is play well for Newcastle, that is my objective.

"To be honest, if I was called up by Holland I don't think I would go, I would have to think about it because of what has happened in the past. It doesn't bother me if I'm called up or not. That chapter in my life is probably closed."

Als ik dit vrij vertaal naar het Nederlands zegt Kluivert eigenlijk:
'Wanneer meneer Van Basten mij belt, moet ik daar goed over nadenken.'

En dat had ie al gezegd, voor de wedstrijd tegen Heerenveen. Misschien valt het allemaal wel mee. (Jeemig, ik ben echt een aardsoptimist, maar ik heb eigenlijk geen zin om te kijken komend weekend)
Magic
Internetflame?
zie hier:
http://forum.vi.nl/showthread.php?p=850336#post850336
Adje
Het valt allemaal wat mee gelukkig en dit sluit wel aardig aan bij wat ik gister avond poste wink.gif . Nu gewoon weer hopen dat ie geselecteerd wordt.

Kluivert blijft 'in principe beschikbaar' voor Oranje

22/3/2005 9 :56

Bondscoach Marco van Basten zal niet zonder meer voor een dichte deur staan als hij aanklopt bij Patrick Kluivert. De spits heeft het Nederlands elftal niet uit zijn hoofd gezet. Maar van harte gaat het niet.
Kluivert voelt zich gepiepeld door The Newcastle Journal dat uit de mond van de Nederlander optekende dat diens interlandcarrière voorbij was. 'Het is voor mij ook helemaal niet belangrijk meer', zou Kluivert hebben gezegd.

Volgens Kluivert is het allemaal minder zwaar als voorgesteld. 'Er zijn mij dingen in de mond gelegd', zegt de spits van Newcastle United in De Telegraaf. 'Het enige wat ik heb gezegd, is dat ik teleurgesteld ben in de uitspraak van de bondscoach, dat ik helemaal achteraan de rij spitsen sta.'

De 28-jarige oud-Ajacied houdt de deur open, al gaat het niet van harte. De aanvaller blijft 'in principe gewoon beschikbaar voor het Nederlands elftal'. 'Ik concentreer me nu volledig op mijn club, probeer een selectie voor het Nederlands elftal af te dwingen en zal pas op dat moment een keuze maken over mijn toekomst.'

Bron: http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/contentid=67796/sc=80c1d1
Adje
QUOTE(Magic @ Mar 22 2005, 02:59)

Magic voor een Ajax man ben je een hele goeie! yahoo.gif
GHoeberX
QUOTE(Adje @ Mar 22 2005, 10:17)
Het valt allemaal wat mee gelukkig en dit sluit wel aardig aan bij wat ik gister avond poste  wink.gif . Nu gewoon weer hopen dat ie geselecteerd wordt.

Kluivert blijft 'in principe beschikbaar' voor Oranje

22/3/2005  9 :56

Bondscoach Marco van Basten zal niet zonder meer voor een dichte deur staan als hij aanklopt bij Patrick Kluivert. De spits heeft het Nederlands elftal niet uit zijn hoofd gezet. Maar van harte gaat het niet.
Kluivert voelt zich gepiepeld door The Newcastle Journal dat uit de mond van de Nederlander optekende dat diens interlandcarrière voorbij was. 'Het is voor mij ook helemaal niet belangrijk meer', zou Kluivert hebben gezegd.

Volgens Kluivert is het allemaal minder zwaar als voorgesteld. 'Er zijn mij dingen in de mond gelegd', zegt de spits van Newcastle United in De Telegraaf. 'Het enige wat ik heb gezegd, is dat ik teleurgesteld ben in de uitspraak van de bondscoach, dat ik helemaal achteraan de rij spitsen sta.'

De 28-jarige oud-Ajacied houdt de deur open, al gaat het niet van harte. De aanvaller blijft 'in principe gewoon beschikbaar voor het Nederlands elftal'. 'Ik concentreer me nu volledig op mijn club, probeer een selectie voor het Nederlands elftal af te dwingen en zal pas op dat moment een keuze maken over mijn toekomst.'

Bron: http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/contentid=67796/sc=80c1d1
*

yay! Ik zei dat ook al gisteren tegen enkele mensen dat hij niet gestopt was; maar ik heb nu geweldig beeldmateriaal voor mijn compilatie doordat iedereen zei dat Kluivert een punt heeft gezet achter zijn interland carrière! biggrin.gif

Deze typische sneeuwbal-effect-journalistiek (eyyy weer een nieuw woord verzonnen - ik zal hem naar Co opsturen) heb ik trouwens wel vaker gezien. Ondanks dat dit heel negatief was heeft het ook weer ff een positief effect, namelijk dat Kluivert weer ff-tjes bij Nederlanders nog eens ff nadenken dat Kluivert ook nog bestaat!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.