Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vragen Aan Van Basten?
Patrick Kluivert Forum > Other Forums > Dutch National Team
GHoeberX
Als jullie een of meerdere vragen zouden kunnen stellen aan van Basten wat zou je dan vragen?

AUB serieuze vragen die dus ook daadwerkelijk gevraagd kunnen worden.
Jinho
Waarom opteren voor jonge onervaren spitsen in plaats van Europees ervaren spitsen die met 1 baltoets het verschil kunnen maken?

Waarom houd je sommige ervaren spelers uit de selectie? Omwille van hun zogenaamde ' filmsterren gedrag '? Heb je niet liever spelers met ' filmsterren gedrag ' dan een spits die de coach uitscheld omdat hij eens van kant word gewisseld?
GHoeberX
QUOTE(Newcastle-legende-11 @ Mar 31 2005, 13:16)
Waarom opteren voor jonge onervaren spitsen in plaats van Europees ervaren spitsen die met 1 baltoets het verschil kunnen maken?

Waarom houd je sommige ervaren spelers uit de selectie? Omwille van hun zogenaamde ' filmsterren gedrag '? Heb je niet liever spelers met ' filmsterren gedrag ' dan een spits die de coach uitscheld omdat hij eens van kant word gewisseld?
*

hehe smile.gif

en wat is een baltoets? wink.gif
Jinho
Een beslissende pas, of beslissende goal

Baltoets= Wanneer je de bal raakt. tongue.gif
GHoeberX
QUOTE(Newcastle-legende-11 @ Mar 31 2005, 14:40)
Een beslissende pas, of beslissende goal

Baltoets= Wanneer je de bal raakt.  tongue.gif
*

Oh ok; ik dacht dat baltoets gewoon een 'kaats' was, maar het is dus een "beslissend balcontact".
Jinho
Het is ook een kaats, maar ik heb het dan op een beslissende kaats. Veel beter als een gewone kaats tongue.gif
Heb het een beetje verkeerd uitgelegd tongue.gif
Maar je hebt gelijk smile.gif
Magic
Geen enkele vraag, ik denk eerder dat van Basten aan mij moet vragen hoe er gespeeld dient te worden.
U ziet het, totale bescheidenheid biggrin.gif
Adje
QUOTE(Magic @ Mar 31 2005, 16:18)
Geen enkele vraag, ik denk eerder dat van Basten aan mij moet vragen hoe er gespeeld dient te worden.
U ziet het, totale bescheidenheid  biggrin.gif
*

Gelukkig, je bent wel een echte AjaCied (arrogant, zelfverzekerd, etc. tongue.gif)

Mijn vraag zou een beetje hetzelfde zijn als die van Newcastle-legend-11:
Waarom heb je het nooit geprobeerd met de zogenaamd lastige spelers? Kan een echt goede coach ook Seedorf niet laten spelen zoals hij moet?
En belangrijker, hoe kun je Kluivert er naast laten!? Is het omdat, zoals ik denk, hij nog steeds niet lang genoeg fit is geweest en je daarom hem nog geen kans hebt gegund, of is het zoals de rest van de mensen op dit forum denken, omdat je hem te lastig vindt?

Oh en daarnaast: Ik denk dat Makaay een beetje uit de gratie is, wat ik terecht vind want ik vind hem qua spel geen Nederlandse spits, maar wanneer laat je 'tap-in' Van Nistelrooy er nu eindelijk eens naast?

(Hee en ik meen dit!)
Jinho
heb nog een super vraag, die je zeker mag opsturen tongue.gif

Hoe zou jij je gevoeld hebben als spits, wanneer je lang geblesseerd was, en terug in vorm geraakte + alweer beslissende goals maken, en dan opeens de vermelding krijgen dat je niet meer word geselecteerd, terwijl je veel hebt bewezen? Zou jij dan ook geen begrip gevraagt hebben aan je coach? of deerde het je niet?
Adje
QUOTE(Newcastle-legende-11 @ Apr 1 2005, 21:27)
heb nog een super vraag, die je zeker mag opsturen  tongue.gif

Hoe zou jij je gevoeld hebben als spits, wanneer je lang geblesseerd was, en terug in vorm geraakte + alweer beslissende goals maken, en dan opeens de vermelding krijgen dat je niet meer word geselecteerd, terwijl je veel hebt bewezen? Zou jij dan ook geen begrip gevraagt hebben aan je coach? of deerde het je niet?
*

Jij kan goeie vragen stellen wink.gif
Jinho
QUOTE(Adje @ Apr 1 2005, 20:56)
Jij kan goeie vragen stellen wink.gif
*

Ik hoop dat het niet slecht bedoeld is tongue.gif
Adje
QUOTE(Newcastle-legende-11 @ Apr 1 2005, 22:39)
Ik hoop dat het niet slecht bedoeld is  tongue.gif
*

Helemaal niet.

Ik herrinner me dat voor het WK '94 er sprake van was dat Van Basten misschien weer fit zou zijn, toen gingen er meteen stemmen op om hem weer te selecteren. Terwijl hij zowel in '90 (speelde maar 1 wedstrijd en scoorde niet) als '92 (hier maakte hij ook geen een doelpunt en miste zelfs de cruciale penalty die ons uitschakelde!) waardeloze toernooien had gespeeld.

Maar ik heb altijd aangenomen dat hij het normaal zou vinden, dat wanneer hij fit was, hij geselecteerd zou worden. En terecht denk ik, maar zo hoor je toch ook met je topscorer allertijden om te gaan die een beter gemiddelde heeft! (Kluivert +- 0.5 goal per wedstrijd in Oranje, Van Basten +- 0.4)
GHoeberX
QUOTE(Adje @ Apr 1 2005, 23:12)
Helemaal niet.

Ik herrinner me dat voor het WK '94 er sprake van was dat Van Basten misschien weer fit zou zijn, toen gingen er meteen stemmen op om hem weer te selecteren. Terwijl hij zowel in '90 (speelde maar 1 wedstrijd en scoorde niet) als '92 (hier maakte hij ook geen een doelpunt en miste zelfs de cruciale penalty die ons uitschakelde!) waardeloze toernooien had gespeeld.

Van Basten speelde 4 wedstrijden op het WK '90 en 4 op het EK '92 en maakte in totaal 0 goals en miste de penalty die ons uitschakelde in '92. rolleyes.gif

Had Kluivert eens moeten flikken
Adje
QUOTE(GHoeberX @ Apr 1 2005, 23:17)
Van Basten speelde 4 wedstrijden op het WK '90 en 4 op het EK '92 en maakte in totaal 0 goals en miste de penalty die ons uitschakelde in '92.  rolleyes.gif

Had Kluivert eens moeten flikken
*

De les die we hiervan leren is haal nooit je statistieken van vi.nl! Die kloppen helemaal niet! mad.gif
GHoeberX
QUOTE(Adje @ Apr 1 2005, 23:32)
De les die we hiervan leren is haal nooit je statistieken van vi.nl! Die kloppen helemaal niet!  mad.gif
*

Ik kan het me niet meer echt zelf herinneren; maar kan knvb.nl je overtuigen?

http://www.knvb.nl/oran/play/matches_playe...d=661&year=1990

Volgens KNVB.nl speelde van Basten ook 4 wedstrijden!

Ze hebben 2 opstellingen online:

Opstelling vs Engeland:
Hans van Breukelen
Berry van Aerle
Ronald Koeman
Frank Rijkaard
Adri van Tiggelen
Jan Wouters
Richard Witschge
John van 't Schip
Ruud Gullit (a)
Marco van Basten
Hans Gillhaus

Opstelling vs West-Duitsland:
Hans van Breukelen
Berry van Aerle
Ronald Koeman
Frank Rijkaard
Adri van Tiggelen
John van 't Schip
Aron Winter
Jan Wouters
Richard Witschge
Ruud Gullit (a)
Marco van Basten

Dus ik denk toch dat hij 4 heeft gespeeld?!
Jinho
In die tijd stelden ze hem gewoon op, omdat ze misschien niet beter hadden?
Bij van nistelrooy juist hetzelfde, maar tijden veranderen en ik denk dat er nu wel goeie spitsen op overschot zijn.
Misschien daarom dat ze het hem vergeefden, omdat ze niemand anders hadden dan van basten.
Denk ik he, zo goed ken ik het nederlands voetbal niet sad.gif

Misschien een simpele verklaring.
Adje
QUOTE(Newcastle-legende-11 @ Apr 2 2005, 00:40)
Bij van nistelrooy juist hetzelfde, maar tijden veranderen en ik denk dat er nu wel goeie spitsen op overschot zijn.
Misschien daarom dat ze het hem vergeefden, omdat ze niemand anders hadden dan van basten.
Denk ik he, zo goed ken ik het nederlands voetbal niet  sad.gif

*

Eerlijk is eerlijk, ik denk dat Van Basten altijd een goede keus was. Ook spitsen scoren wel eens niet en spelen toch goed wink.gif wink.gif.

Bergkamp speelde toen ook al en scoorde vaak. Daarnaast hadden we John Bosman nog en Kieft. Er waren dus wel degelijk keuzes!

Dat van die spitsen in overloed lijkt misschien wel zo, maar ik ben er vaak minder van onder de indruk. Zoals RvN en Makaay, ze hebben misschien periodes dat ze veel scoren, maar echt weergaloze voetballers vind ik ze niet. Goed goed, dovenmansoren.
Magic
QUOTE(Newcastle-legende-11 @ Apr 1 2005, 23:40)
Denk ik he, zo goed ken ik het nederlands voetbal niet  sad.gif

*

Ga svp even je mond spoelen, van Basten was een absolute wereldspits, een paar klassen beter als Kluivert cardY.gif

GHoeberX
QUOTE(Magic @ Apr 2 2005, 18:19)
Ga svp even je mond spoelen, van Basten was een absolute wereldspits, een paar klassen beter als Kluivert  cardY.gif
*

hohoho; dat kan niet he; paar klassen beter dan Kluivert wink.gif Maar van Basten was zeker wel een wereldspits. Niet te vergelijken met een van Nistelrooy dus. wink.gif (Zag laatst kort filmpje van Marco bij Milaan...... met ongekamd haar kapseltje lijkt ie toch best wel op Ruudje eigenlijk)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.