Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Kluivert Naar Az?
Patrick Kluivert Forum > About Kluivert > Kluivert Discussie (Dutch)
Pages: 1, 2
Just_4_Fun
De geruchten gingen in Alkmaar al een tijdje in de ronde:

Kluivert speelt volgend seizoen bij AZ. Dit heeft de volgende redene:

- Hij speelt zich in de picture voor Oranje, mede doordat Van Basten veel kijkt naar Nederlandse ploegen en spelers opstelt die veel minuten spelen in competitieverband.

- Hij krijgt bij Newcastle United niet veel speel minuten en aangezien Alan Shearer nog een jaatje blijft lijkt daar geen verandering in te komen.

- Hij pakt gegarandeerd Europees voetbal en als AZ 2e blijft misschien ook nog CL voetbal.

- Het weerzien met Louis van Gaal is ook een belangrijk argument om de overstap te maken.

Kortom, laat Kluivert maar komen naar Alkmaar . Leuk om hem te zien voetballen op Nederlandse bodem en AZ is ook opzoek naar een scorende spits. (Elkatabhi, huizengems en nelissen, de 3 spitsen, hebben er minder in liggen als de middenvelders Perez en landzaat).
En met zijn jongel leeftijd moet hij makkelijk mee kunnen naar Duisland waar hij kan vlammen op misschiewn wel zijn laatste grote tournooi.

dat dit gerucht niet uit de lucht komt vallen is te lezen op:
http://www.forza-az.nl/news.php

kijk dan bij de kop:
Ook Sky Sports bevestigd nu interesse van AZ in Kluivert
Kluivertlover
hehe gelukkig.

ik heb zaterdag een topic geopend op de engelse kant, dat kluivert mogelijk naar az zou komen. maar dit is alleen op de radio gehoord en voor de rest nergens. dus ik ben wel blij dat het nu eindelijk van meerdere kanten wordt bevestigd!
Adje
QUOTE(Kluivertlover @ Apr 6 2005, 11:27)
hehe gelukkig.

ik heb zaterdag een topic geopend op de engelse kant, dat kluivert mogelijk naar az zou komen. maar dit is alleen op de radio gehoord en voor de rest nergens. dus ik ben wel blij dat het nu eindelijk van meerdere kanten wordt bevestigd!
*

Ik heb geprobeerd dit radiobericht te achterhalen, op welke zender heeft je vader het gehoord?

Heb al een aanvraag voor een AZ-seizoenskaart klaar liggen.

(Liever zie ik Paddy fit worden en lekker balluh in Engeland, overigens. Maar als het niets meer wordt in Geordieland, tja laat hem dan maar thuis komen en hier nog een paar jaar de sterren van de hemel spelen).
Jinho
Europees voetbal gegarandeert?
Dit jaar misschien wel ja, maar waar stond Newcastle toen Kluivert naar ginder ging? 5de en europees.
Nu? Geen europees.
Zo zal dat hetzelfde zijn bij AZ. Zie Kluivert echt niet graag spelen in Nederland, als hij daar speelt, liefst bij Feyenoord of PSV. Dan word europees gegarandeert, maar bij AZ?...
Adje
QUOTE(Newcastle-legende-11 @ Apr 6 2005, 13:29)
Europees voetbal gegarandeert?
Dit jaar misschien wel ja, maar waar stond Newcastle toen Kluivert naar ginder ging? 5de en europees.
Nu? Geen europees.
Zo zal dat hetzelfde zijn bij AZ. Zie Kluivert echt niet graag spelen in Nederland, als hij daar speelt, liefst bij Feyenoord of PSV. Dan word europees gegarandeert, maar bij AZ?...
*

Hee vergeet niet dat Kluivert dan meespeelt, dus (wanneer hij fit is) lijkt het me haast onmogelijk dat ze geen Europees voetbal halen!

Daar staat tegenover, dat wanneer hij nog zo'n seizoen heeft als dit jaar, hij waarschijnlijk wel zijn kicks aan de wilgen zal hangen. Tenminste, dat is misschien wel wat ik het meest vervelend van dit alles vind: Dat Paddy zich zo ontzettend klote zal voelen en dat hou je toch niet meer dan drie seizoenen vol?
Jinho
Pat heeft karakter, hij is geen type speler die wanneer het eens niet goed loopt, stopt. Daarvoor houd hij te veel van zijn sport!

Het zou wel een hele aanpassing zijn, FC Barcelona naar Newcastle naar AZ. Loopt niet lekker, zou beter omgekeerd zijn. AZ altijd europees wanneer Kluivert er speelt, met Kluivert hebben ze misschien 1 speler die Europees zeker mee kan.

ik wil me ff verontschuldigen, over het feit dat AZ geen spelers heeft die geen europees niveau aankunnen. Ze spelen momenteel super in europa, was ik ff vergeten. doh.gif
Just_4_Fun
QUOTE(Newcastle-legende-11 @ Apr 6 2005, 13:12)

Het zou wel een hele aanpassing zijn, FC Barcelona naar Newcastle naar AZ. Loopt niet lekker, zou beter omgekeerd zijn. AZ altijd europees wanneer Kluivert er speelt, met Kluivert hebben ze misschien 1 speler die Europees zeker mee kan.

ik wil me ff verontschuldigen, over het feit dat AZ geen spelers heeft die geen europees niveau aankunnen. Ze spelen momenteel super in europa, was ik ff vergeten.  doh.gif
*

Az komt net kijken, dat weet iedereen. Maar als je kijkt naar d eambities van die club, mag je aannemen dat dit seizoen niet een sporadisch seizoen is. vorig jaar halen ze na 22 jaar europees voetbal. dit jaar hebben ze weer europees voetbal veilig gesteld.

Daarnaast heeft AZ de mazzel dat het de rijkste voorzitter heeft van de HCE, die ook van voetbal houdt en een doel voor ogen heeft.

Het zal wellicht niet blijven bij Kluivert. begin dit jaar circuleerde ook het gerucht dat Van Hooidonk zou komen. Oke, hij kiest voor NAC. Maar dat bewijst dat ze bij AZ 'namen'willen binnen halen.

Als je kijkt naar Mathijsen, Kromkamp, Landzaad, Perez, Van Galen. DAt zijn allemaal jongens die niet misstaan bij een (internationale) TOP club. Als deze jongens volgend jaar nog in 'De Hout' willen voetballen, moeten ze daar een goede rede voor hebben. Misschien dat ze bij AZ denken dat wanneer er grote 'namen'bij AZ spelen de jongens die op het punt staan te vertrekken nog een seizoen kunnen behouden.

Niet dat Kluivert een directe rede is om bij AZ te blijven, maar wel een goede rede om het te overwegen.

En eerlijk is eerlijk, je kan veel over AZ zeggen, maar dat ze hun doel nastreven en hun ambities waarmaken kan niemand wat van afdingen en dat is helaas van een andere Noord hollandse club (nog) niet te zeggen.

Want zeg nou zelf, wie had er 3 jar terug durven zeggen dat AZ binnen 3 jaar tot de Top van Nederland zou behoren???

Oh en ja ik ben een AZ-ter, en daar ben ik trots op yahoo.gif , dus laat hem van mij maar komen!
Just_4_Fun
Oh kijk ook even op:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?id=18508

nog meer discusies en reacties op dit nog prille bericht...

En voor de bron van dit gerucht:
http://skysports.planetfootball.com/list.a...l=Football_Home
Kluivertlover
QUOTE(Adje @ Apr 6 2005, 12:05)
Ik heb geprobeerd dit radiobericht te achterhalen, op welke zender heeft je vader het gehoord?

Heb al een aanvraag voor een AZ-seizoenskaart klaar liggen.

(Liever zie ik Paddy fit worden en lekker balluh in Engeland, overigens. Maar als het niets meer wordt in Geordieland, tja laat hem dan maar thuis komen en hier nog een paar jaar de sterren van de hemel spelen).
*

Ik geloof op radio 1 --> zo'n praatzender.

GHoeberX
QUOTE(Just_4_Fun @ Apr 6 2005, 10:45)
De geruchten gingen in Alkmaar al een tijdje in de ronde:

Kluivert speelt volgend seizoen bij AZ. Dit heeft de volgende redene:

- Hij speelt zich in de picture voor Oranje, mede doordat Van Basten veel kijkt naar Nederlandse ploegen en spelers opstelt die veel minuten spelen in competitieverband.

- Hij krijgt bij  Newcastle United niet veel speel minuten en aangezien Alan Shearer nog een jaatje blijft lijkt daar geen verandering in te komen.

- Hij pakt gegarandeerd Europees voetbal en als AZ 2e blijft misschien ook nog CL voetbal.

- Het weerzien met Louis van Gaal is ook een belangrijk argument om de overstap te maken.
Kortom, laat Kluivert maar komen naar Alkmaar . Leuk om hem te zien voetballen op Nederlandse bodem en AZ is ook opzoek naar een scorende spits. (Elkatabhi, huizengems en nelissen, de 3 spitsen, hebben er minder in liggen als de middenvelders Perez en landzaat).
En met zijn jongel leeftijd moet hij makkelijk mee kunnen naar Duisland waar hij kan vlammen op misschiewn wel zijn laatste grote tournooi.

dat dit gerucht niet uit de lucht komt vallen is te lezen op:
http://www.forza-az.nl/news.php

kijk dan bij de kop:
Ook Sky Sports bevestigd nu interesse van AZ in Kluivert
*

Persoonlijk vind ik het maar niks. Vooral het feit dat hij dan weer met van Gaal daar zit, vind ik (raar genoeg) niks. Straks krijg je van die mythes dat Kluivert alleen maar onder van Gaal kan presteren en dat zou ik echt helemaal niks vinden.

Persoonlijk hoop ik dat Kluivert naar Spanje gaat. Ik ben geen fan van het Nederlandse publiek want als zelfs de Heerenveen supporters Kluivert uitfluiten, dan krijgt hij gegarandeerd 34 wedstrijden van fluitconcerten voor de kiezen.

Dat van Basten alleen kijkt naar Nederlandse ploegen is zeker waar, maar is geen reden om daarom naar een Nederlandse club gaat. Inbinden voor van Basten is het laatste wat ik zou doen als ik Kluivert zou zijn; het is de puurste discriminatie om vooral spelers die in Nederland spelen, voorrang te geven.

En dat Kluivert amper speelminuten krijgt doordat Shearer er speelt is ook weer onzin. Kluivert heeft zeker weten naam gemaakt in Newcastle en blessurevrij zal hij nu toch zeker de voorkeur krijgen boven Ameobi of wie dan ook. Dat Souness een sukkel is moge duidelijk zijn en daarom wens ik Kluivert dan ook geen toekomst toe in Newcastle.

Ik hoop dat ie naar Spanje of naar Arsenal gaat, daar waar het spelsysteem hem ligt en waar hij niet omgeven is met tegenstanders buiten het veld.
Jinho
Volledig met je eens! biggrin.gif

Ik heb ook altijd al gezegd dat AZ en de nederlandse competitie niets voor hem is. Je mag niet beslissen in het belang voor de nationale ploeg, dat zou geen goede keuze zijn. Maar wel in zijn eigen belang.
Hij wil zeker terug naar Spanje.
Van Basten moet maar eens een verplaatsingkje meer of minder maken, want het is echt een passieve luiaard.

De Spaanse competitie ligt hem, dat kon je zien bij FC Barcelona. biggrin.gif In Spanje hechten ze meer belang aan techniek, iets waar Kluivert zich altijd al op geconcentreerd heeft. Daarom dat Kluivert veel te kampen heeft met blessures, hij is nooit gewend geweest harde duels aan te gaan. Want dat heb je niet in Spanje noch op training noch in wedstrijden.
In belang voor zijn gezondheid en speelkansen zou ik héééél graag hebben dat hij terug naar Spanje gaat. Hij is technisch superieur en niet fysisch.
Een terugkeer naar Nederland is volgens mij uitgesloten.
Hatrick Kluivert
QUOTE(Newcastle-legende-11 @ Apr 6 2005, 18:32)
Volledig met je eens!  biggrin.gif

Ik heb ook altijd al gezegd dat AZ en de nederlandse competitie niets voor hem is. Je mag niet beslissen in het belang voor de nationale ploeg, dat zou geen goede keuze zijn. Maar wel in zijn eigen belang.
Hij wil zeker terug naar Spanje.
Van Basten moet maar eens een verplaatsingkje meer of minder maken, want het is echt een passieve luiaard.

De Spaanse competitie ligt hem, dat kon je zien bij FC Barcelona. biggrin.gif  In Spanje hechten ze meer belang aan techniek, iets waar Kluivert zich altijd al op geconcentreerd heeft. Daarom dat Kluivert veel te kampen heeft met blessures, hij is nooit gewend geweest harde duels aan te gaan. Want dat heb je niet in Spanje noch op training noch in wedstrijden.
In belang voor zijn gezondheid en speelkansen zou ik héééél graag hebben dat hij terug naar Spanje gaat. Hij is technisch superieur en niet fysisch.
Een terugkeer naar Nederland is volgens mij uitgesloten.
*

ik denk ook niet dat hij naar Nederland komt, maar waar zal hij dan wel heen gaat al hij een andere club moet zoeken? sad.gif
Misschien zorgt hij voor een verrassing om toch naar AZ te gaan, ik ben zeer benieuwd..........
Adje
QUOTE(GHoeberX @ Apr 6 2005, 18:08)
Persoonlijk vind ik het maar niks. Vooral het feit dat hij dan weer met van Gaal daar zit, vind ik (raar genoeg) niks. Straks krijg je van die mythes dat Kluivert alleen maar onder van Gaal kan presteren en dat zou ik echt helemaal niks vinden.

Persoonlijk hoop ik dat Kluivert naar Spanje gaat. Ik ben geen fan van het Nederlandse publiek want als zelfs de Heerenveen supporters Kluivert uitfluiten, dan krijgt hij gegarandeerd 34 wedstrijden van fluitconcerten voor de kiezen.

Dat van Basten alleen kijkt naar Nederlandse ploegen is zeker waar, maar is geen reden om daarom naar een Nederlandse club gaat. Inbinden voor van Basten is het laatste wat ik zou doen als ik Kluivert zou zijn; het is de puurste discriminatie om vooral spelers die in Nederland spelen, voorrang te geven.

En dat Kluivert amper speelminuten krijgt doordat Shearer er speelt is ook weer onzin. Kluivert heeft zeker weten naam gemaakt in Newcastle en blessurevrij zal hij nu toch zeker de voorkeur krijgen boven Ameobi of wie dan ook. Dat Souness een sukkel is moge duidelijk zijn en daarom wens ik Kluivert dan ook geen toekomst toe in Newcastle.

Ik hoop dat ie naar Spanje of naar Arsenal gaat, daar waar het spelsysteem hem ligt en waar hij niet omgeven is met tegenstanders buiten het veld.
*

Dat Arsenal idee staat me erg aan. Lekker balluh. Zo dat is er uit.

Ik geloof daarnaast dat Van Gaal wel een erg goede invloed op hem heeft. Dat ie alleen onder Van Gaal goed zou spelen is onzin, maar dat ze het samen erg goed doen is een feit. Wat is daar mis mee?

O ja, Heerenveen supporters zijn het grootste kwaad dat op deze wereld rond loopt!! Er is geen club ter wereld die zo ontzettend verschrikkelijk slecht is als Heerenveen. Het beste zou zijn om ze allemaal in de gevangenis te stoppen, die Heerenveen-fans blink.gif blink.gif.
GHoeberX
QUOTE(Adje @ Apr 6 2005, 22:17)
Dat Arsenal idee staat me erg aan. Lekker balluh. Zo dat is er uit.

Ik geloof daarnaast dat Van Gaal wel een erg goede invloed op hem heeft. Dat ie alleen onder Van Gaal goed zou spelen is onzin, maar dat ze het samen erg goed doen is een feit. Wat is daar mis mee?

O ja, Heerenveen supporters zijn het grootste kwaad dat op deze wereld rond loopt!! Er is geen club ter wereld die zo ontzettend verschrikkelijk slecht is als Heerenveen. Het beste zou zijn om ze allemaal in de gevangenis te stoppen, die Heerenveen-fans  blink.gif  blink.gif.
*

Ja; van Gaal is zeker goed voor Kluivert, maar dan krijg je van die foute mythe-vorming achteraf!
GHoeberX
Hier de mp3 van het radio-nieuws van Radio 1: (Met dank aan Adje)

http://www.patrick-kluivert.com/temp/kluivertnaarAZ.mp3 (600 kb)

Twee dingen vind ik nogal opmerkelijk:
1) "Kluivert zit een beetje moeilijk bij Newcastle. Simpel gezegd hij kan niet overweg met Alan Shearer." -> blink.gif Dat heb ik nog nooit gehoord. Hoe komen ze hier bij?
2) "Kluivert zit op dood spoor" -> Overdreven. Zo erg is het nou ook weer niet hoor. Ze doen alsof ie gered moet worden.
Adje
QUOTE(GHoeberX @ Apr 7 2005, 12:43)
Hier de mp3 van het radio-nieuws van Radio 1: (Met dank aan Adje)

http://www.patrick-kluivert.com/temp/kluivertnaarAZ.mp3 (600 kb)

Twee dingen vind ik nogal opmerkelijk:
1) "Kluivert zit een beetje moeilijk bij Newcastle. Simpel gezegd hij kan niet overweg met Alan Shearer." ->  blink.gif  Dat heb ik nog nooit gehoord. Hoe komen ze hier bij?
2) "Kluivert zit op dood spoor" -> Overdreven. Zo erg is het nou ook weer niet hoor. Ze doen alsof ie gered moet worden.
*

Ja, ik heb daar eens over nagedacht en kwam tot het volgende.
1. Kluivert kon, naar eigen zeggen, goed overweg met Bellers. Nadat die weg gestuurd was, zat hij ook een tijdje op de bank, terwijl hij wel fit was, had dat ook wat met elkaar te maken? (Zie bijvoorbeeld PK diary 28 Jan 2005).
We weten inmiddels dat Bellamy en Shearer niet de grootste vrienden waren, toch?
2. Toen Kluivert kwam, heb ik ergens gelezen (zal wel vi zijn geweest) dat Shearer dat helemaal niet zag zitten.
3. De enige keer dat een fitte Shearer op de bank moest plaats nemen was toen Kluivert speelde (laatste wedstrijd Sir Bobby).
4. Daarnaast is de journalist, Rob Fleur, een stuk chagarijn, maar hij heeft het wel vaak bij het rechte eind (ik ben een vaste 'langs de lijn' luisteraar). (Die lui hebben ook altijd contact met de voetballers, waar wij niets van af weten).
5. Het zou ook allemaal ontzettend overdreven kunnen zijn, maar de argumenten: terug in beeld komen in de CL en bij Oranje vind ik (serieus) wel twee om in ieder geval over na te denken.

We zullen wel zien, ik geloof niet dat er op korte termijn een oplossing komt. Dat wordt wel eind mei.
Bijvoorbeeld: Kluivert maakt de winnende in een mogelijke finale van Newcastle en ze hebben hem al laten weten niet verder met hem te willen. Dat zou dan de winnende zijn van de eerste prijs die NUFC pakt in 50 jaar. Ik denk niet dat ze dat risico willen lopen. Daarnaast, maakt ie hem niet (gek genoeg is dat ook een optie), dan is het veel minder pijnlijk om van hem af te komen, voor Fat Freddy, Souness cs.
GHoeberX
Ik hoop eigenlijk dat ie nog maar een paar wedstrijden speelt dit seizoen, de winnende maakt in de UEFA en dan z'n biezen pakt. Zou best wel cool zijn iig.

De reden dat Kluivert altijd naar Engeland wilde is volgens mij omdat ze daar een mooie voetbalsfeer en weinig zeurende supporters hebben. Eén van zijn diary entries was ook 'I want to be a hero like Henry'. Dat lijkt mij de spijker op z'n kop. Hij wilt een held zijn, zoals een Shearer of een Henry, die werkelijk nooit uitgeboed zal worden.

Maar nu hij eindelijk in Engeland is, ziet ie in, dat zelfs bij de altijd enthousiaste aanhang van Newcastle, er ook spelers worden uitgejauwd (Souness, Dyer om wat te noemen). Als wat ik nu zeg klopt, dan vervalt de echte reden om in Engeland te voetballen. Zijn droom om een held te kunnen worden bleek een illusie. Want zelfs heldenverering is tijdelijk. Op dezelfde dag dat hij het onverslaanbare Chelsea uit de FA Cup kopte, zei hij dat het Engelse voetbal hem niet goed ligt. De vraag is; wat rest er dan nog om in Engeland te blijven?
Adje
QUOTE(GHoeberX @ Apr 7 2005, 13:09)
Ik hoop eigenlijk dat ie nog maar een paar wedstrijden speelt dit seizoen, de winnende maakt in de UEFA en dan z'n biezen pakt. Zou best wel cool zijn iig.

De reden dat Kluivert altijd naar Engeland wilde is volgens mij omdat ze daar een mooie voetbalsfeer en weinig zeurende supporters hebben. Eén van zijn diary entries was ook 'I want to be a hero like Henry'. Dat lijkt mij de spijker op z'n kop. Hij wilt een held zijn, zoals een Shearer of een Henry, die werkelijk nooit uitgeboed zal worden.

Maar nu hij eindelijk in Engeland is, ziet ie in, dat zelfs bij de altijd enthousiaste aanhang van Newcastle, er ook spelers worden uitgejauwd (Souness, Dyer om wat te noemen). Als wat ik nu zeg klopt, dan vervalt de echte reden om in Engeland te voetballen. Zijn droom om een held te kunnen worden bleek een illusie. Want zelfs heldenverering is tijdelijk. Op dezelfde dag dat hij het onverslaanbare Chelsea uit de FA Cup kopte, zei hij dat het Engelse voetbal hem niet goed ligt. De vraag is; wat rest er dan nog om in Engeland te blijven?
*

Ja, klopt. Ik hoop dat het allemaal nog wat wordt met die Cups dit seizoen en misschien vind ik de FA cup nog wel mooier, die heeft ie dan persoonlijk voor Newcastle gewonnen. Als ie nou maar eens van die klote blessures af komt.

Kan me overigens niet zo veel schelen waar hij speelt, als hij maar speelt, ik zou zelfs Ajax intensief gaan volgen geloof ik tongue.gif.

(wil je even ophouden je post de hele tijd te veranderen wink.gif)
GHoeberX
QUOTE(Adje @ Apr 7 2005, 13:17)
Ja, klopt. Ik hoop dat het allemaal nog wat wordt met die Cups dit seizoen en misschien vind ik de FA cup nog wel mooier, die heeft ie dan persoonlijk voor Newcastle gewonnen. Als ie nou maar eens van die klote blessures af komt.

Kan me overigens niet zo veel schelen waar hij speelt, als hij maar speelt, ik zou zelfs Ajax intensief gaan volgen geloof ik  tongue.gif.

(wil je even ophouden je post de hele tijd te veranderen  wink.gif)
*

Sorry ik wilde even mijn sterk ontwikkelde schrijfvaardigheid tentoonspreiden. biggrin.gif

En ja; ik ook, zou Ajax gaan volgen. Wat zijn we toch heerlijk principeloos he? dry.gif
Adje
QUOTE(GHoeberX @ Apr 7 2005, 13:21)
Sorry ik wilde even mijn sterk ontwikkelde schrijfvaardigheid tentoonspreiden.  biggrin.gif

En ja; ik ook, zou Ajax gaan volgen. Wat zijn we toch heerlijk principeloos he?  dry.gif
*

Absoluut. Ik maak het nog erger, ik koop een seizoenskaart voor Heerenveen als ie daar ooit terecht komt!
GHoeberX
QUOTE(Adje @ Apr 7 2005, 13:30)
Absoluut. Ik maak het nog erger, ik koop een seizoenskaart voor Heerenveen als ie daar ooit terecht komt!
*

Ok hier haak ik af, dit gaat echt te ver! dry.gif Seizoenskaart bij Heerenveen tsssss

(Ik koop me dan een seizoenskaart bij Fortuna als Kluivert daar naar toe gaat laugh.gif laugh.gif)

En ik ben nog steeds niet overtuigd dat Kluivert en Shearer niet met elkaar overweg kunnen!
user posted image
Adje
QUOTE(GHoeberX @ Apr 7 2005, 13:45)
Ok hier haak ik af, dit gaat echt te ver! dry.gif Seizoenskaart bij Heerenveen tsssss

(Ik koop me dan een seizoenskaart bij Fortuna als Kluivert daar naar toe gaat  laugh.gif  laugh.gif)
*

Wanneer Kluivert naar Fortuna gaat, hou ik er mee op, ik beloof plechtig dat ik me dan nooit meer iets van voetbal aantrek, nooit meer een wedstrijd zal kijken en op termijn zelfs zal gaan beweren dat RvN een goede voetballer was.

Oh en dat plaatje moest ik ook de hele tijd aan denken. Wat me op het volgende brengt: kijk eens naar zijn armen. Hoe komen mensen er bij dat hij te zwaar is?
Jinho
Kluivert zal dan een spitsenduo kunnen vormen met Huysegem, en dat is een Belg biggrin.gif
Toch enig positief punt aan de mogelijke transfer naar AZ.
Adje
QUOTE(Newcastle-legende-11 @ Apr 7 2005, 15:00)
Kluivert zal dan een spitsenduo kunnen vormen met Huysegem, en dat is een Belg  biggrin.gif
Toch enig positief punt aan de mogelijke transfer naar AZ.
*

Mooi zo, is iedereen nu bijna blij met dit fantastische idee? Laat hem maar komen, maar eerst nog even een cupje winnen in Engeland wink.gif.
Jinho
Maar denk je nu echt dat daardoor zijn kansen bij de nationale ploeg zullen stijgen? dry.gif

En toch blijf ik tegen die transfer, hij kan toch naar Spanje, waarom moeilijk doen, en hem naar Nederland laten gaan.
Volgens mij wil hij zelf ook niet hoor. In Nederland heeft hij toch niets meer te leren, daarvoor is ze niet sterk genoeg.
PATRICKKLUIVERT
QUOTE(Newcastle-legende-11 @ Apr 7 2005, 14:27)
Maar denk je nu echt dat daardoor zijn kansen bij de nationale ploeg zullen stijgen?  <_<

En toch blijf ik tegen die transfer, hij kan toch naar Spanje, waarom moeilijk doen, en hem naar Nederland laten gaan.
Volgens mij wil hij zelf ook niet hoor. In Nederland heeft hij toch niets meer te leren, daarvoor is ze niet sterk genoeg.
*

he ik ben nieuw en al jaren een fan van hem
ik denk dat als hij naar az kan ook ajax hem wel zal willen
ik lees juist op vi.nl dat ook davids gewild is bij ajax
dus op naar oude tijde? :yahoo:
Jinho
Oude tijden?
Ajax heeft de kwaliteiten niet meer om een Europees een cup te halen. biggrin.gif
Ze hebben geen ploeg meer als in '95.
PATRICKKLUIVERT
QUOTE(Newcastle-legende-11 @ Apr 7 2005, 15:10)
Oude tijden?
Ajax heeft de kwaliteiten niet meer om een Europees een cup te halen.  biggrin.gif
Ze hebben geen ploeg meer als in '95.
*

toen waren het allemaal ervaren spelers
en wat zijn kluivert en davids?
Jinho
Kluivert en Davids?
2 goede spelers met pakken ervaring. Ook de enigste met ervaring.
Het gaat berg af met Ajax, en ik zou niet willen dat Kluivert speelt in een ploeg dat op het einde van zijn krachten zit. Jij wel?
PATRICKKLUIVERT
QUOTE(Newcastle-legende-11 @ Apr 7 2005, 15:25)
Kluivert en Davids?
2 goede spelers met pakken ervaring. Ook de enigste met ervaring.
Het gaat berg af met Ajax, en ik zou niet willen dat Kluivert speelt in een ploeg dat op het einde van zijn krachten zit. Jij wel?
*

wat is het verschil vna ajax met psv en az: routine en ervaring
als ajax altijd blijft vasthouden aan de zelfde 11 winnen ze automatisch
en dus niet zo van soms babel in de spits dan weer eens de griek en in de 65min
mag mitea boukhari vervangen en de volgende wedstrijd is het andersom
kijk naar psv en az houde bijna altijd vast aan hetzelfde team en kijk waar ze staan
ook feyenoord trainer gullit heeft dit volgens mij begrepe
Wolf Gaidin
Mmmm, Kluivert en Davids terug bij Ajax... Graag! Laat maar komen! biggrin.gif
Adje
QUOTE(Wolf Gaidin @ Apr 7 2005, 18:41)
Mmmm, Kluivert en Davids terug bij Ajax... Graag! Laat maar komen! biggrin.gif
*

Hee Lupo, handjes af van Paddy he! dry.gif

Jullie hebben hem al eens gehad en uitgefloten!!
anc.ft.kluivert
NET bij AZ geweest.. zo'n woordvoerder had t er wel over,,, Kluivert naar az...
maar of az zíjn salaris kan permiteren! hij verdient nu 4.4 mil... en dat ken hij nooit verdienen bij az! dry.gif

Kluivert.. - > Simply the best!
Adje
QUOTE(anc.ft.kluivert @ Apr 8 2005, 16:39)
NET bij AZ geweest.. zo'n woordvoerder had t er wel over,,,  Kluivert naar az...
maar of az zíjn salaris kan permiteren! hij verdient nu 4.4 mil... en dat ken hij nooit verdienen bij az! dry.gif
Kluivert.. - > Simply the best!
*

Zal wel geen struikelblok zijn want AZ heeft suikerDirk.

Kom op, Dirk tast eens in de ruime portemonnee van je! cool.gif cool.gif (Dan koop ik die seizoenskaart!)

Jinho
Inleveren zal Kluivert al zeker niet willen doen, bij Barcelona verdiende hij iets van een 9 miljoen. Nu 4.4 miljoen, hopen voor jullie dat 'SuikerDirk' akkoord gaat met het loon, want met een voorstel voor loonvermindering moet hij niet afkomen denk ik.
Hij kan het altijd is proberen tongue.gif

Of ze kunnen de prijzen voor een seizoenskaart verdubbelen, koopte dan nog een? tongue.gif
Just_4_Fun
QUOTE(Newcastle-legende-11 @ Apr 8 2005, 17:07)
Inleveren zal Kluivert al zeker niet willen doen, bij Barcelona verdiende hij iets van een 9 miljoen. Nu 4.4 miljoen, hopen voor jullie dat 'SuikerDirk' akkoord gaat met het loon, want met een voorstel voor loonvermindering moet hij niet afkomen denk ik.
Hij kan het altijd is proberen  tongue.gif

Of ze kunnen de prijzen voor een seizoenskaart verdubbelen, koopte dan nog een?  tongue.gif
*

De situatie rond kluivert is toch wel veranderd. Laten we eerlijk zijn de laatste maanden is hij niet meer wat hij geweest is en vooral niet wat hij kan. Kluivert kan beter, maar moet het vertrouwen hebben en krijgen. daarnaast zijn daar speelminuten voor nodig.

waarom zou een investering in de toekomst, dus met wat minder loon, geen optie zijn? hij tekent een contract voor 2 jaar, is hij 30 heeft hij het WK gespeeld en heeft zich bewezen. Hij is jong genoeg om een andere stap te zetten en zich weer in de kijker te spelen! Als het nu niet gebeurt dan wordt het een lastige zaak. Hij blijft dan op de bank bij Newcastle of komt bij een runner-up in de spaanse competitie waar hij misschien niet eens europees voetbal steelt.

Laten we ook niet vergeten dat AZ langzaam maar ZEKER bij de top van Nederland hoort. Niet iedereen wint van Vilareal kijk maar naar Barca biggrin.gif .
En dat AZ een 1 dagsvlieg is, wat velen beweren, daar geloof ik niet in. Ze hebben hun ambities waargemaakt en voeren een goed beleid. Daarnaast hebben ze onze suikeroompje Dirk en de komst van een nieuw stadion.

Alles om grot te blijven en groter te worden is aanwezig.
Jinho
QUOTE(Just_4_Fun @ Apr 8 2005, 19:29)
De situatie rond kluivert is toch wel veranderd. Laten we eerlijk zijn de laatste maanden is hij niet meer wat hij geweest is en vooral niet wat hij kan. Kluivert kan beter, maar moet het vertrouwen hebben en krijgen. daarnaast zijn daar speelminuten voor nodig.

waarom zou een investering in de toekomst, dus met wat minder loon, geen optie zijn? hij tekent een contract voor 2 jaar, is hij 30 heeft hij het WK gespeeld en heeft zich bewezen. Hij is jong genoeg om een andere stap te zetten en zich weer in de kijker te spelen! Als het nu niet gebeurt dan wordt het een lastige zaak. Hij blijft dan op de bank bij Newcastle of komt bij een runner-up in de spaanse competitie waar hij misschien niet eens europees voetbal steelt.

Laten we ook niet vergeten dat AZ langzaam maar ZEKER bij de top van Nederland hoort. Niet iedereen wint van Vilareal kijk maar naar Barca  biggrin.gif .
En dat AZ een 1 dagsvlieg is, wat velen beweren, daar geloof ik niet in. Ze hebben hun ambities waargemaakt en voeren een goed beleid. Daarnaast hebben ze onze suikeroompje Dirk en de komst van een nieuw stadion.

Alles om grot te blijven en groter te worden is aanwezig.
*

Hoeveel kan hij bij AZ verdienen? 2 miljoen?
Kluivert wil echt geen 7 miljoen inleveren op 2 seizoenen hoor. Volgens mij is AZ echt wel 1 dagsvlieg oor, ik vond het vb van Newcastle wel leuk, zij behoorden ook tot de top volgens sommigen, ze hadden vorig seizoen hun doel na gestreeft top 5 plaatsje halen.
Hebben ook versterking gehaald, zoals AZ wel zal doen, en kijk waar Newcastle nu staat? En dit zal met AZ ook wel gebeuren weet ik zeker.
Toekomstgericht investeren? FF een wk'tje spelen zeg je, Denk je nu echt dat Kluivert opeens word geselecteerd omdat hij in Nederland zou spelen? Echt niet hoor dry.gif
Hij is nu op de leeftijd gekomen, dat hij een echte grote stap moet zetten, en dat kan door ofwel bij Newcastle te blijven, of wel door naar Spanje te trekken, maar een tussenstation bij AZ is volgens velen niet goed hoor.
Just_4_Fun
QUOTE(Newcastle-legende-11 @ Apr 8 2005, 20:42)
Hoeveel kan hij bij AZ verdienen? 2 miljoen?
Kluivert wil echt geen 7 miljoen inleveren op 2 seizoenen hoor.  Volgens mij is AZ echt wel 1 dagsvlieg oor, ik vond het vb van Newcastle wel leuk, zij behoorden ook tot de top volgens sommigen, ze hadden vorig seizoen hun doel na gestreeft top 5 plaatsje halen.
Hebben ook versterking gehaald, zoals AZ wel zal doen, en kijk waar Newcastle nu staat? En dit zal met AZ ook wel gebeuren weet ik zeker.
Toekomstgericht investeren? FF een wk'tje spelen zeg je, Denk je nu echt dat Kluivert opeens word geselecteerd omdat hij in Nederland zou spelen? Echt niet hoor  dry.gif
Hij is nu op de leeftijd gekomen, dat hij een echte grote stap moet zetten, en dat kan door ofwel bij Newcastle te blijven, of wel door naar Spanje te trekken, maar een tussenstation bij AZ is volgens velen niet goed hoor.
*

Dat vind ik allemaal onzin blink.gif
Ten eerste: in de Nederlandse competitie niet te vergelijken met de Egelse competitie kijk alleen al naar het geld wat erin om gaat en het niveau wat daar gespeeld wordt. AZ heeft voor de Nederlandse competitie wel de middelen om aan de top te blijven!
Ten twede: Van Basten kijkt veel naar de Nederlandse competitie en sellecteerd op speelminuten. Als een goede speler geen minuten krijgt bij zijn club, komt hij niet uit voor Oranje. Kijk maar naar Davids. Bij de aanstelling van Van Basten is hij aanvoerder, hij komt bij Milaan op een zijspoor en wordt ook niet meer voor Oranje opgeroeppen. Kluivert moet spelen en vertrouwen krijgen om nog 1 keer te vlammen op een eindtournooi. AZ of een andere klub waar hij dat krijgt is een pre om zich weer in de kijker te spelen. Dus ja ik denk dat hij het WK gaat spelen dan...
Ten derde:Hij is op leeftijd en ja hij moet een grote stap nemen, maar als daar de mogelijkheden niet voor zijn wat moet je dan??? Voor een bocht moet je toch ook afremmen en terug schakelen om vervolgens sneller de bocht uit te komen! En Newcastle is alsof je in de vijfde versnelling een haarspeldbocht door wilt. Je komt er niet uit.... Hij is nu 28 met het WK is hij 30, hij kan altijd nog die grote stap maken. Ik zie het in iedergeval NU niet gebeuren, weet het wel zeker!
Ten vierde: vijf jaar geleden zou ik zeggen "ja een stap terug van 4 miljoen is wel erg groot" maar hij hoeft het inmiddels niet meer van het geld te hebben en kan dat ook in zijn overweging meenemen.

GHoeberX
QUOTE(Just_4_Fun @ Apr 9 2005, 11:59)
Dat vind ik allemaal onzin blink.gif
Ten eerste: in de Nederlandse competitie niet te vergelijken met de Egelse competitie kijk alleen al naar het geld wat erin om gaat en het niveau wat daar gespeeld wordt. AZ heeft voor de Nederlandse competitie wel de middelen om aan de top te blijven!
Ten twede: Van Basten kijkt veel naar de Nederlandse competitie en sellecteerd op speelminuten. Als een goede speler geen minuten krijgt bij zijn club, komt hij niet uit voor Oranje. Kijk maar naar Davids. Bij de aanstelling van Van Basten is hij aanvoerder, hij komt bij Milaan op een zijspoor en wordt ook niet meer voor Oranje opgeroeppen. Kluivert moet spelen en vertrouwen krijgen om nog 1 keer te vlammen op een eindtournooi. AZ of een andere klub waar hij dat krijgt is een pre om zich weer in de kijker te spelen. Dus ja ik denk dat hij het WK gaat spelen dan...
Ten derde:Hij is op leeftijd en ja hij moet een grote stap nemen, maar als daar de mogelijkheden niet voor zijn wat moet je dan??? Voor een bocht moet je toch ook afremmen en terug schakelen om vervolgens sneller de bocht uit te komen! En Newcastle is alsof je in de vijfde versnelling een haarspeldbocht door wilt. Je komt er niet uit.... Hij is nu 28 met het WK is hij 30, hij kan altijd nog die grote stap maken. Ik zie het in iedergeval NU niet gebeuren, weet het wel zeker!
Ten vierde: vijf jaar geleden zou ik zeggen "ja een stap terug van 4 miljoen is wel erg groot" maar hij hoeft het inmiddels niet meer van het geld te hebben en kan dat ook in zijn overweging meenemen.
*

Mmmm; ik zit een beetje in het midden. Ik denk NIET dat Kluivert op het WK 2006 zal spelen, daar is van Basten te eigengereid voor. Ik twijfel of AZ aan de top kan blijven; dat wordt afwachten denk ik.

Daarbij kijkt van Basten helemaal niet naar speelminuten; kijk maar naar Babel, de Jong en Maduro. Die hadden amper speelminuten, toen ze geselecteerd waren. Conclusie: van Basten doet lekker waar ie zin in heeft en is als leider een ramp omdat hij geen hoop geeft. Hij heeft het voor mekaar gekregen om binnen een paar maanden overhoop te liggen met een stuk of 5/6 internationals. Een stuk of 4 hebben al aangegeven dat ze niet zouden weten wat ze moeten doen om geselecteerd te worden en dat lijkt mij dus een slechte zaak.

En er is meer dan genoeg interesse voor Kluivert en hij zal bij 90% van de europese topclubs zo in de basis staan, dus het is niet zo dat AZ hem moet komen redden (wat nu opeens wordt gesuggereerd). Maar over dat geld ben ik zeker met je eens. Kluivert gaat echt niet op het geld letten hoor, ook al meent iedereen dat.
Just_4_Fun
Oke ik denk dat het allemaal wel goed komt met hem. Voor mij is het gewoon belangrijk dat hij weer aan spelen toe komt. Hij heeft bewezen dat hij het kan en moet zijn kans krijgen.

Wat betreft de Ajaxieden die hij opgeroepen heeft voor oranje, die spelen toch regelmatig tot vaak en hij kent ze persoonlijk uitzijn Ajax tijd. Dat heeft denk ik toch een streepje voor. Daarbij komt nog dat ze niet in de basis gestart zijn en dat het de jonge garde is waarop gebouwd MOET worden.

Van Baste doet wat hij wilt. Zeker mee eens! Maar heeft bewezen dat het wel succes heeft. Ik denk dat hij met zijn beleid ver kan komen maar moet dan niet te veel mensne tegen zich krijgen.

We zullen afwachten...

Verder ben ik benieuwd welke europese topclubs serieuze interesse hebben in Kluivert. AZ heeft inmiddels officieel latenweten interesse te hebben in hem (gister op RTVNH) en als 2e keus Anastasiou sad.gif (als ik het zo goed schrijf en dat zegt dan al weer genoeg).......
Jinho
Nou ja,
op het einde worden de prijzen uitgedeeld tongue.gif
En ik denk niet dat AZ deze hoofdprijs zal wegkapen voor de neus van een andere grote topclub tongue.gif
Er zal met grof geld gesmeten worden naar Kluivert, want wat is er gevaarlijker dan een speler die veel kritiek krijgt en de critici de mond wil snoeren? tongue.gif
Wolf Gaidin
QUOTE(Just_4_Fun @ Apr 9 2005, 14:01)
Verder ben ik benieuwd welke europese topclubs serieuze interesse hebben in Kluivert. AZ heeft inmiddels officieel latenweten interesse te hebben in hem (gister op RTVNH) en als 2e keus Anastasiou  sad.gif  (als ik het zo goed schrijf en dat zegt dan al weer genoeg).......
*

biggrin.gif Anastasiou mogen ze hebben. Krijgen er geld bij wat mij betreft! yahoo.gif clapping.gif
Adje
QUOTE(Wolf Gaidin @ Apr 9 2005, 16:33)
biggrin.gif Anastasiou mogen ze hebben. Krijgen er geld bij wat mij betreft! yahoo.gif  clapping.gif
*

Dit is precies hoe jullie ook met Kluivert om zijn gegaan. Toch jammer, dat Ajax daar niets van geleerd heeft. wink.gif (Seedorf, Co, etc. etc.)
Wolf Gaidin
QUOTE(Adje @ Apr 9 2005, 16:01)
Dit is precies hoe jullie ook met Kluivert om zijn gegaan. Toch jammer, dat Ajax daar niets van geleerd heeft.  wink.gif (Seedorf, Co, etc. etc.)
*

Mwehe, er zit toch wel enig (niveau)verschil in een Kluivert of een Anastasiou. Anastasiou voegt - net als Sonck, Sikora, Soetaers enz. - niets toe aan Ajax. Hij haalt het niveau gewoon niet; is te 'slecht' (waarmee ik overigens niet zeg dat hij geen goede voetballer is). Kluivert wilde ik voor geen goud kwijt. Maar misschien was hij juist wel weer te goed voor Ajax. sad.gif
Adje
QUOTE(Wolf Gaidin @ Apr 9 2005, 18:44)
Mwehe, er zit toch wel enig (niveau)verschil in een Kluivert of een Anastasiou. Anastasiou voegt - net als Sonck, Sikora, Soetaers enz. - niets toe aan Ajax. Hij haalt het niveau gewoon niet; is te 'slecht' (waarmee ik overigens niet zeg dat hij geen goede voetballer is). Kluivert wilde ik voor geen goud kwijt. Maar misschien was hij juist wel weer te goed voor Ajax. sad.gif
*

Ok Lupo, dat is al een stuk genuanceerder tongue.gif maar, als ik het mij goed herinner is Anastasiou toch juist gehaald als een extra spits. Als vervanger voor de destijds geblesseerde (en door mij verafschuwde) Ibrahimovic? En dat heeft ie volgens mij aardig gedaan.

Dit zijn trouwens precies de dingen die ik niet begrijp van voetbal. Neem als voorbeeld (omdat we het allemaal zo goed kennen) Kluivert. Vorig jaar had hij volgens mij helemaal niet zo'n waardeloos seizoen en dit jaar weer niet, maar hij was vaak geblesseerd. Wanneer hij speelde deed (en doet) hij dit uitstekend. Toch moest hij bij Barca perse weg en nu misschien wel weer bij NuFC. huh.gif huh.gif Ik snap er niets van.
Wolf Gaidin
QUOTE(Adje @ Apr 9 2005, 18:11)
Ok Lupo, dat is al een stuk genuanceerder tongue.gif maar, als ik het mij goed herinner is Anastasiou toch juist gehaald als een extra spits. Als vervanger voor de destijds geblesseerde (en door mij verafschuwde) Ibrahimovic? En dat heeft ie volgens mij aardig gedaan.
*

Aardig, inderdaad. Maar meer niet. Ik zou het precieze aantal doelpunten niet weten - voor statistiek kun je beter bij Gérard aankloppen - maar volgens mij zijn die op maximaal twee handen te tellen. Pfoe, geef me dan Zlatan maar terug. Wat een verschrikkelijke speler was dat, maar goeoeoed! yes5.gif
Jinho
QUOTE(Adje @ Apr 9 2005, 19:11)

Dit zijn trouwens precies de dingen die ik niet begrijp van voetbal. Neem als voorbeeld (omdat we het allemaal zo goed kennen) Kluivert. Vorig jaar had hij volgens mij helemaal niet zo'n waardeloos seizoen en dit jaar weer niet, maar hij was vaak geblesseerd. Wanneer hij speelde deed (en doet) hij dit uitstekend. Toch moest hij bij Barca perse weg en nu misschien wel weer bij NuFC.  huh.gif  huh.gif Ik snap er niets van.
*

Kluivert moest weg bij Barcelona omwille van zijn loon dat zwaar doorweegde op hun budget. EN hij werd uitgefloten door de socio's. Ze wouden een heel nieuwe kern uitbouwen, en daardoor moesten enkele spelers de club verlaten, o.a veel Nederlanders. Met een hoog loon.
En eerlijk, Kluivert had bij Barcelona een min of meer waardeloos seizoen. Hij kwam niet vaak aan spelen toe, en moest na zijn blessure genoegen nemen met een bankzitters-statuut. Na de winterstop.

En een speler waar je niets mee kunt doen en een hoog loon vraagt, daar wil je automatisch van af. En in Barcelona was dit het geval.
Spijtig genoeg sad.gif , want hij deed het daar tot voor zijn blessure helemaal niet slecht sad.gif
GHoeberX
QUOTE(Just_4_Fun @ Apr 9 2005, 15:01)
Verder ben ik benieuwd welke europese topclubs serieuze interesse hebben in Kluivert.

Dat wil ik je dan wel verklappen. Bekend die zich gemeld hebben zijn:
* AC Milaan
* Fiorentina
* Atletico Madrid
* Newcastle

Maar heb ff aan Kluivert's zaakwaarnemer P. Foortse gevraagd wat betreft andere interesse en hij zei dit:
"Ik kan u bevestigen dat in de maanden juni en juli 2004 er belangstelling is geweest voor Patrick van clubs uit Portugal, Spanje, Frankrijk, Italie, Turkije, Rusland en Engeland."
GHoeberX
QUOTE(Newcastle-legende-11 @ Apr 9 2005, 20:02)
Kluivert moest weg bij Barcelona omwille van zijn loon dat zwaar doorweegde op hun budget. EN hij werd uitgefloten door de socio's. Ze wouden een heel nieuwe kern uitbouwen, en daardoor moesten enkele spelers de club verlaten, o.a veel Nederlanders. Met een hoog loon.
En eerlijk, Kluivert had bij Barcelona een min of meer waardeloos seizoen. Hij kwam niet vaak aan spelen toe, en moest na zijn blessure genoegen nemen met een bankzitters-statuut. Na de winterstop.

En een speler waar je niets mee kunt doen en een hoog loon vraagt, daar wil je automatisch van af. En in Barcelona was dit het geval.
Spijtig genoeg  sad.gif , want hij deed het daar tot voor zijn blessure helemaal niet slecht  sad.gif
*

Klopt als een bus. Maar Adje; meen je nu serieus dat Newcastle niet door wilt gaan met Kluivert? Ik geloof dat niet hoor tongue.gif
Adje
QUOTE(GHoeberX @ Apr 9 2005, 21:52)
Klopt als een bus. Maar Adje; meen je nu serieus dat Newcastle niet door wilt gaan met Kluivert? Ik geloof dat niet hoor  tongue.gif
*

Ik denk eigenlijk dat ie een loonsverhoging krijgt, omdat ze hem zo graag willen houden.

Ik zag ergens dat jij opperde dat de boete van Bowyer maar naar hem moest gaan, vond ik een goed idee! smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.