GHoeberX
Apr 25 2005, 13:42
Clarence Seedorf daagt Van Basten uit
Clarence Seedorf roept Marco van Basten op hem te selecteren voor Oranje. De middenvelder van AC Milan, morgenavond in de halve finale van de Champions League spelend tegen PSV, ziet het als de enige manier om een gefundeerd oordeel te vellen over zijn kwaliteiten.
,,Van Basten en ik kennen elkaar nu helemaal niet'', vertelde Seedorf gisteren op Milanello, het idyllische trainingscomplex van zijn club. ,,Daarom oordeel ik niet over hem. Ik verwacht dat hij dat andersom ook niet doet zolang hij niet persoonlijk met mij heeft gewerkt. Technisch-tactisch is er geen reden om mij niet bij Oranje te nemen. Er kunnen andere redenen zijn, maar dat denk ik niet. Binnenkort moet Van Basten me gewoon eens selecteren. Werk met de persoon en oordeel, zou ik willen zeggen. Ga niet af op verhalen of meningen, maar puur op wat je zelf ervaart en ziet. Overigens heb ik er ook alle vertrouwen in dat ik op korte termijn word geselecteerd.''
Op Milanello nam Seedorf gistermiddag alle tijd om te praten. Hij roemt in een vooruitblik op de halve finales de rijpheid van AC Milan, een team dat na drie jaar van geduldig bouwen zijn voltooiing nadert. ,,Ook als we slecht spelen hebben we nu het gevoel dat we gaan winnen. Dan ben je als team heel ver in ontwikkeling.''
De kracht van tegenstander PSV zit hem volgens Seedorf vooral in het groepsmanagement van Guus Hiddink. ,,Ik heb PSV beide keren zien spelen tegen Lyon. Je ziet dat de spelers weten wat ze kunnen en wat niet. Vooral dat laatste is een belangrijke kwaliteit. Hiddink levert opnieuw goed werk af op het vlak van de mentale coaching. Daarin is hij een kei.''
PSV's hoop dat Milan de zaak onderschat, wuift Seedorf op voorhand weg. ,,Geen kans'', zegt hij stellig. ,,In de halve finale telt de naam van de tegenstander niet meer. Dan redeneer je alleen nog: het is twee wedstrijden tot de finale en nog drie tot aan de beker. Dat is waar iedereen hier zich op focust. Dat ik de Champions League zelf voor de vierde keer kan winnen, is leuk. Je wordt herinnerd aan je prijzen. Maar ik ben er zeker niet elke dag mee bezig.''
Tegen Parma zaterdagavond werd Seedorf na 72 minuten gewisseld en gaven hele tribunevakken met fans in San Siro hem een staande ovatie. Bij de zijlijn volgde een omhelzing van trainer Carlo Ancelotti. Het maakt het contrast met zijn situatie bij het Nederlands elftal erg groot. Met bondscoach Marco van Basten is er één keer contact geweest sinds diens aanstelling. Aan het begin van dit seizoen. Daarna niet meer. Seedorf heeft geen idee of Van Bastens opmerking over het filmsterrengedrag van sommige internationals op hem slaat. ,,Ik weet alleen dat ik een bepaalde persoonlijkheid heb. Maar die had Van Basten als speler ook. De waarom-vraag, die heeft Van Basten ook altijd in de mond genomen. Hij deed dat destijds vanuit dezelfde constructieve gedachte als ik nu. Om beter te worden. Als individu en daardoor ook als team. Met alle trainers met wie ik heb gewerkt heb ik een goede relatie of een serieuze relatie. Tot op de dag van vandaag. Capello, Van Gaal, Eriksson, Hiddink, Lippi, Del Bosque. Met allemaal. Waarom zou dat met Van Basten niet kunnen? Hij was nota bene een van de mensen die destijds tegen Fabio Capello zeiden dat hij eens bij Ajax moest gaan kijken. Want daar was weer een nieuw talent doorgebroken dat hem vast zou bekoren.''
Seedorf voelt dat hij nog niet 'klaar' is met Oranje. ,,Ik wil nog wat winnen met het Nederlands elftal. Die ambitie is nog erg groot. Ik heb af en toe contact met Ruud van Nistelrooy en Edwin van der Sar. Voor de rest zijn er heel veel nieuwe jongens die een kans krijgen, soms zelfs terwijl ze bij hun Nederlandse club op de bank zitten. Ik speel elke week in de Serie A, in een competitie waarvan de bondscoach zelf de moeilijkheidsgraad kent. Ik hoor dat Van Basten zegt: Ik krijg Seedorf niet aan het voetballen in Oranje. Ik denk dat hem dat wel lukt. Laat hij niet langer gek doen en het gewoon proberen.''
Bron: Algemeen Dagblad.
Bewijs geleverd dat Seedorf goed door heeft hoe de vork in de steel zit. Van Basten die oordeelt op wat andere mensen zeggen en dat is natuurlijk bij voorbaat fout. Dit is de reden dat hij Seedorf en Kluivert niet selecteert. Ik denk dat Seedorf helemaal geen probleem figuur is, en dus als van Basten nou eens Seedorf selecteert, dan bemerkt dat hij helemaal fout zat met zijn voorgebakken mening, dat ie dan ook nog eens gaat denken dat ie misschien Kluivert ook dan maar eens moet proberen.
In ieder geval; als van Basten nu eens Seedorf selecteert, zou een goede gang van zaken zijn. Van Basten moet niet denken dat Seedorf en Kluivert precies hetzelfde zijn als Edje de Pitbull!
GHoeberX
Apr 25 2005, 13:48
De essentie van dit alles schiet me nu te binnen. De essentiële fout die van Basten maakt is dat hij kosten wat kost populair wilt blijven ten opzichte van de media. Hij is meer bezig om zich geliefd te houden dan met het maken van het beste team. Ik durf het zelfs zo te stellen dat Marco in feite met één grote ego-trip bezig is! En dat terwijl hij het beste Oranje zou moeten maken. En dan moet je af en toe ook impopulaire maatregelen treffen
QUOTE(GHoeberX @ Apr 25 2005, 14:48)
De essentie van dit alles schiet me nu te binnen. De essentiële fout die van Basten maakt is dat hij kosten wat kost populair wilt blijven ten opzichte van de media. Hij is meer bezig om zich geliefd te houden dan met het maken van het beste team. Ik durf het zelfs zo te stellen dat Marco in feite met één grote ego-trip bezig is! En dat terwijl hij het beste Oranje zou moeten maken. En dan moet je af en toe ook impopulaire maatregelen treffen

Ik vind het stoer van Seedorf, hij laat hiermee zien dat hij in ieder geval nog Oranjewaardig is: hij wil nog steeds (hier heb ik trouwens niet echt aan getwijdeld).
Kan me niet voorstellen dat wanneer hij goed speelt, Van Basten nog om hem heen kan. Daarnaast hoorde ik vandaag verschillende mensen die zeiden dat het tijd werd hem weer te selecteren (hij doet het altijd beter dan de huidige Ajacieden

).
Nu Paddy nog.
Seedorf heeft het recht om dit te zeggen, maar Kluivert momenteel niet echt vind ik. Seedor speelt bij zen club, en speelt heel goed. Kluivert momenteel niet, en speelt daarom niet op top-niveau.
Dus volgend seizoen Misschien ook zo een artikeltje over hem. Maar dat hangt van de aanbiedingen af, die Kluivert krijgt natuurlijk.
kluivertnr1
Apr 25 2005, 17:06
QUOTE(Newcastle-legende-11 @ Apr 25 2005, 16:17)
Seedorf heeft het recht om dit te zeggen, maar Kluivert momenteel niet echt vind ik. Seedor speelt bij zen club, en speelt heel goed. Kluivert momenteel niet, en speelt daarom niet op top-niveau.
Dus volgend seizoen Misschien ook zo een artikeltje over hem. Maar dat hangt van de aanbiedingen af, die Kluivert krijgt natuurlijk.
Waarom worden van nistelrooy en nog een paar andere clojoos dan wel geselecteert
Kluivert moet altijd in Oranje. Hij is TOPSCORER ALLER TIJDEN. Vergeet dat niet. Zelfs als Kluivert niet in vorm steekt, niet in de ECHTE vorm doel ik hier op, dan nog kan hij met één flits een wedstrijd beslissen.
QUOTE(kluivertnr1 @ Apr 25 2005, 18:06)
Waarom worden van nistelrooy en nog een paar andere clojoos dan wel geselecteert
Kluivert moet altijd in Oranje. Hij is TOPSCORER ALLER TIJDEN. Vergeet dat niet. Zelfs als Kluivert niet in vorm steekt, niet in de ECHTE vorm doel ik hier op, dan nog kan hij met één flits een wedstrijd beslissen.
Helemaal mee eens natuurlijk, maar wat hebben die kat en muis daar mee te maken?
QUOTE(Adje @ Apr 25 2005, 18:35)
Helemaal mee eens natuurlijk, maar wat hebben die kat en muis daar mee te maken?
Misschien dat hij Seedorf een kat en muis spelletje speelt met van Basten?
kluivertnr1
Apr 25 2005, 18:58
QUOTE(Newcastle-legende-11 @ Apr 25 2005, 18:23)
Misschien dat hij Seedorf een kat en muis spelletje speelt met van Basten?

Nou adje, mn geduld met van basten begint echt op te raken. Het zou mij niet verbazen dat? ALS van basten het in zn hoofd haalt SEEDORF, KLUIVERT, DAVIDS en VAN PERSIE thuis te laten, we in september in Praag volledig van de mat worden gespeeld. Nedved heeft zich toch weer beschikbaar gestelt voor de nationale ploeg van Tsjechië of ben ik nou mis? Ach, met of zonder Nedved, MET SEEDORF, KLUIVERT, DAVIDS en VAN PERSIE WINNEN we zowat zeker van die tsjechen.

SEEDORF, KLUIVERT, DAVIDS en VAN PERSIE
GHoeberX
Apr 25 2005, 19:39
QUOTE(kluivertnr1 @ Apr 25 2005, 19:58)
Nou adje, mn geduld met van basten begint echt op te raken. Het zou mij niet verbazen dat? ALS van basten het in zn hoofd haalt SEEDORF, KLUIVERT, DAVIDS en VAN PERSIE thuis te laten, we in september in Praag volledig van de mat worden gespeeld. Nedved heeft zich toch weer beschikbaar gestelt voor de nationale ploeg van Tsjechië of ben ik nou mis? Ach, met of zonder Nedved, MET SEEDORF, KLUIVERT, DAVIDS en VAN PERSIE WINNEN we zowat zeker van die tsjechen.

SEEDORF, KLUIVERT, DAVIDS en VAN PERSIE

Ik heb Seedorf al lang niet gezien; maar ga hem zien morgen tegen PSV! Maar Kluivert, Davids, Van Persie moeten er idd in! En Stam is ook nog steeds top! Maar volgens mij wilt ie dat die teletoeters die hem toen 15 minuten hebben uitgefloten in de Arena, hun excuses aanbieden of zo. Ik ben toevalligerwijs momenteel bezig met een van Persie compilatie!
QUOTE(GHoeberX @ Apr 25 2005, 20:39)
Ik heb Seedorf al lang niet gezien; maar ga hem zien morgen tegen PSV! Maar Kluivert, Davids, Van Persie moeten er idd in! En Stam is ook nog steeds top! Maar volgens mij wilt ie dat die teletoeters die hem toen 15 minuten hebben uitgefloten in de Arena, hun excuses aanbieden of zo. Ik ben toevalligerwijs momenteel bezig met een van Persie compilatie!

(Ben je weer je posts aan het veranderen?) Was jij er bij in de Arena?
Stam is gestopt geloof ik, die wil niet meer. Paddy komt er, zolang hij geen basisplek heeft niet bij, denk ik. Is misschien wel terecht, maar dan moet dat ook met de andere spelers gebeuren, zoals bijvoorbeeld RvN, toch?
Echt een Milan gevoel dit jaar

, toen Kluivert wel geselecteerd werd!
Hee en ik lees net op teletekst (ik haat die nieuwe 602 pagina BTW) dat Terry speler van het jaar is in Engeland. Heeft dan niemand daar verstand van voetbal? We weten allemaal wie die prijs eigenlijk had moeten krijgen! (Voor wie het niet begrijpt, de naam van de voetballer zit verstopt in het adres van deze pagina).
QUOTE(Adje @ Apr 25 2005, 20:48)
Hee en ik lees net op teletekst (ik
haat die nieuwe 602 pagina BTW) dat Terry speler van het jaar is in Engeland. Heeft dan niemand daar verstand van voetbal? We weten allemaal wie die prijs eigenlijk had moeten krijgen! (Voor wie het niet begrijpt, de naam van de voetballer zit verstopt in het adres van deze pagina).
Je hebt het toch niet over Henry he?

Want kben niet goed in zoeken

sorry
kzie het
Pad

Terry vind ik totaal verkeerde keuze hoor, geef mij dan maar Lampard. Die verdiende het
GHoeberX
Apr 26 2005, 01:49
QUOTE(Adje @ Apr 25 2005, 20:48)
Hee en ik lees net op teletekst (ik
haat die nieuwe 602 pagina BTW) dat Terry speler van het jaar is in Engeland. Heeft dan niemand daar verstand van voetbal? We weten allemaal wie die prijs eigenlijk had moeten krijgen! (Voor wie het niet begrijpt, de naam van de voetballer zit verstopt in het adres van deze pagina).
Ach ja; engelsen kiezen nu eenmaal graag engelsen
GHoeberX
Apr 26 2005, 11:27
QUOTE(GHoeberX @ Apr 25 2005, 20:39)
Ik ben toevalligerwijs momenteel bezig met een van Persie compilatie!

Hier is ie dan:
http://ghoeberx.footballclips.net/Compilations/PrettyFly.wmvDon't debate, a player straight!
QUOTE(GHoeberX @ Apr 26 2005, 12:27)
En weer een geniale compilatie! Ik heb nog wat beelden van mezelf liggen, zou je die niet eens willen bewerken?
Hatrick Kluivert
May 3 2005, 18:38
QUOTE(GHoeberX @ Apr 26 2005, 12:27)
Kun je zoiets niet van Patrick maken? Lijkt me te gek
GHoeberX
May 3 2005, 18:45
QUOTE(Hatrick Kluivert @ May 3 2005, 19:38)

Nee; ik maak voor iedere speler een compilatie op maat he

Ik ga binnenkort weer een Kluivert-compilatie maken; maar ik heb het daar momenteel te druk voor!
QUOTE(Hatrick Kluivert @ May 3 2005, 19:38)

Kijk anders hier even, want hij heeft er al een paar van Kluivert staan
http://www.patrick-kluivert.com/forum/index.php?showtopic=74
JoHnNiE
May 4 2005, 09:08
Hans Kraay Jr. en Hugo Borst, zij hebben Van Basten al zalig verklaard, idioten. Wat een genie is die man toch, aldus Hans <-- sukkel.
Wrong topic!
Als ik Seedorf was, was ik allang gestopt met dit k*nkerpubliek. Met Seedorf is echt alles gebuerd/gezegd etc etc etc.