Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Van Nistelrooy quits Dutch National Team
Patrick Kluivert Forum > Other Forums > Dutch National Team
Trequartista
ohmy.gif Van Nistelrooij retired for Oranje!

Van Nistelrooij zwaait af bij Oranje
Geschreven op maandag, 4 augustus om 21:08

Ruud van Nistelrooij stelt zich niet langer beschikbaar voor het Nederlands elftal. Dat heeft de 32-jarige aanvaller maandag aan de nieuwe bondscoach Bert van Marwijk laten weten. Van Nistelrooij zegt zich volledig op zijn club Real Madrid te willen richten.

De Brabander speelde zijn laatste wedstrijd voor Oranje op het recente EK. In de verloren halve finale tegen Rusland (3-1) maakte hij de 1-1. "Nu ik de speelkalender van Real Madrid en Oranje nog eens goed heb bestudeerd, besef ik dat ik, gezien de vereiste fysieke inspanning om op dit niveau maximaal te presteren, een keuze moest maken."

"De combinatie is voor mij een te zware belasting", vervolgt Van Nistelrooij. "Er rest mij nu geen andere keuze. Uiteraard ga je bij dit soort beslissingen niet over één nacht ijs. Ik heb met Oranje een fijn EK gespeeld en kijk er met een goed gevoel op terug."

Bondscoach Bert van Marwijk toonde zich verrast. "Ik heb uitvoerig met Ruud gesproken en wil en kan niet anders dan zijn besluit respecteren. Natuurlijk vind ik het spijtig dat ik geen beroep kan doen op z'n kwaliteiten en internationale ervaring. Ik hoop dat het Ruud verder fantastisch vergaat bij Real Madrid."

Van Nistelrooij maakte op 18 november 1998 op 22-jarige leeftijd zijn debuut in een oefeninterland tegen Duitsland (1-1). In totaal speelde hij 64 interlands, waarin hij 33 maal scoorde. De aanvaller nam deel aan de EK's in 2004 en 2008 en het WK in 2006. Het EK van acht jaar geleden in Nederland en België miste hij door een knieblessure.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=64016

It's at the official website of the KNVB too: http://www.knvb.nl/archief/oranje/knvb1111...l_oranje_nieuws

That's a big surprise for me, and probably for anyone. Just two months earlier he said he saw no reason to stop. But it's great Kluivert remains all-time top scorer now (for some time at least).
Patrick Kluivert 4 life
QUOTE(Trequartista @ Aug 4 2008, 21:29) *

ohmy.gif Van Nistelrooij retired for Oranje!

Van Nistelrooij zwaait af bij Oranje
Geschreven op maandag, 4 augustus om 21:08

Ruud van Nistelrooij stelt zich niet langer beschikbaar voor het Nederlands elftal. Dat heeft de 32-jarige aanvaller maandag aan de nieuwe bondscoach Bert van Marwijk laten weten. Van Nistelrooij zegt zich volledig op zijn club Real Madrid te willen richten.

De Brabander speelde zijn laatste wedstrijd voor Oranje op het recente EK. In de verloren halve finale tegen Rusland (3-1) maakte hij de 1-1. "Nu ik de speelkalender van Real Madrid en Oranje nog eens goed heb bestudeerd, besef ik dat ik, gezien de vereiste fysieke inspanning om op dit niveau maximaal te presteren, een keuze moest maken."

"De combinatie is voor mij een te zware belasting", vervolgt Van Nistelrooij. "Er rest mij nu geen andere keuze. Uiteraard ga je bij dit soort beslissingen niet over één nacht ijs. Ik heb met Oranje een fijn EK gespeeld en kijk er met een goed gevoel op terug."

Bondscoach Bert van Marwijk toonde zich verrast. "Ik heb uitvoerig met Ruud gesproken en wil en kan niet anders dan zijn besluit respecteren. Natuurlijk vind ik het spijtig dat ik geen beroep kan doen op z'n kwaliteiten en internationale ervaring. Ik hoop dat het Ruud verder fantastisch vergaat bij Real Madrid."

Van Nistelrooij maakte op 18 november 1998 op 22-jarige leeftijd zijn debuut in een oefeninterland tegen Duitsland (1-1). In totaal speelde hij 64 interlands, waarin hij 33 maal scoorde. De aanvaller nam deel aan de EK's in 2004 en 2008 en het WK in 2006. Het EK van acht jaar geleden in Nederland en België miste hij door een knieblessure.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=64016

That's a big surprise for me, and probably for anyone. Just two months earlier he said he saw no reason to stop. But it's great Kluivert remains all-time top scorer now (for some time at least).

blink.gif This is also a shock for me indeed, because he is the man of records, and: HE WANTED TO TAKE THE GOALSCORING RECORD OVER FROM PADDY.

Now it's Hunterlaars turn right now to try to take over that record! biggrin.gif
kluivertnr1
Net of jij dat erg vindt Trequartista. biggrin.gif Niet dat ik verwacht dat het Nederlands elftal nu in één keer gaat draaien, maar met een Makaay in de spits ( ja, heel misschien Kluivert nog ) ben je toch echt beter af dan een Huntelaar.
Trequartista
QUOTE(kluivertnr1 @ Aug 4 2008, 21:56) *

Net of jij dat erg vindt Trequartista. biggrin.gif

I can't say it was an unpleasant surprise indeed wink.gif But Huntelaar is just another Van Nistelrooij for me (and if you compare them now, Huntelaar is worse as a targetman-type). So I don't expect much to change at Oranje either, unless Van Persie would become Oranjes new striker (I doubt it).

Perhaps Van Marwijk will give Kuijt or even Makaay a chance in attack, but Huntelaar is the most likely candidate.

kluivertnr1
QUOTE(Trequartista @ Aug 4 2008, 22:05) *

I can't say it was an unpleasant surprise indeed wink.gif But Huntelaar is just another Van Nistelrooij for me (and if you compare them now, Huntelaar is worse as a targetman-type). So I don't expect much to change at Oranje either, unless Van Persie would become Oranjes new striker (I doubt it).

Perhaps Van Marwijk will give Kuijt or even Makaay a chance in attack, but Huntelaar is the most likely candidate.

I forgot Van Persie. Then Makaay and Van Persie in front. In the role as Kluivert and Bergkamp in the past. Do you think it's possible?
Trequartista
QUOTE(kluivertnr1 @ Aug 4 2008, 22:08) *

I forgot Van Persie. Then Makaay and Van Persie in front. In the role as Kluivert and Bergkamp in the past. Do you think it's possible?

Probably not. Van Marwijk worked well with Makaay last season, so he might try him again for Oranje. But being realistic, Makaay's best years are behind him, plus he will be 35 in 2010. I don't expect him to play a large role in Oranje.

About Van Persie: I don't know if he and Van Marwijk are still on bad terms. If not, perhaps a duo Van Persie-Kuijt would be an option.
kluivertnr1
QUOTE(Trequartista @ Aug 4 2008, 22:14) *

Probably not. Van Marwijk worked well with Makaay last season, so he might try him again for Oranje. But being realistic, Makaay's best years are behind him, plus he will be 35 in 2010. I don't expect him to play a large role in Oranje.

About Van Persie: I don't know if he and Van Marwijk are still on bad terms. If not, perhaps a duo Van Persie-Kuijt would be an option.

I think that the Makaay from this moment enough better is than Kuijt. Kuijt is serious a 'non-footballplayer'. Totaly no technique. The only thing he do is hard work en that's offcourse really normal. I don't understand the people who are supporter of him, but that's an other question.
Jinho
Van Nistelrooij zet punt achter interlandcarrière

Ruud van Nistelrooij stelt zich niet langer beschikbaar voor het Nederlands voetbalelftal. Dat heeft de 32-jarige aanvaller maandag aan de nieuwe bondscoach Bert van Marwijk laten weten. Van Nistelrooij zegt zich volledig op zijn club Real Madrid te willen richten.

'Nadat ik de programma’s van Real Madrid en het Nederlands elftal nog eens goed had bestudeerd, kwam het besef dat ik, gezien de vereiste fysieke inspanning om op dit niveau maximaal te presteren, een keuze moest maken', aldus de 32-jarige ex-speler van onder andere Heerenveen, PSV en Manchester United.

'De combinatie van enerzijds de competitie-, beker- en Champions Leaguewedstrijden van Real Madrid en het programma van het Nederlands elftal anderzijds, is voor mij een te zware belasting. Er rest mij dan ook geen andere keuze', stelde de aanvaller, die in 64 interlands 33 keer de weg naar de netten vond.

Van Nistelrooij heeft na het Europees kampioenschap lang nagedacht. 'Uiteraard ga je bij dit soort beslissingen niet over één nacht ijs. Ik heb met Oranje een heel fijn EK achter de rug en kijk daar met een goed gevoel op terug.'

Bondscoach Van Marwijk toonde zich verrast. 'Ik heb uitvoerig met Ruud gesproken en ik wil en kan niet anders dan zijn besluit respecteren. Natuurlijk vind ik het spijtig dat ik bij het samenstellen van de Oranjeselectie geen beroep kan doen op zijn kwaliteiten en internationale ervaring.'

Bron: Het Nieuwsblad.

--------------------------------------------------------------

Van Nistelrooy quitts with the Dutch national team. He wants to concentrade him for the full 100% on Real Madrid. The combination Real Madrid (Primera Divission, CL, Copa del Ray)/Dutch national team is to incriminating.
He had to make a hard descission.
Coach Van Marwijk is surprised, but accepts the descission of Ruud. He is sad that he can't count on the experience and qualities of Van Nistelrooy anymore..

First conclussion: Kluivert stays the national nr 1 topscorer for a couple of more years?
His biggest concurrent stops playing for the National Team.
Mr. T
Yahoo. rofl.gif

Best news in years......
Kluivert = Nr. 1 first.gif

Party at my place yahoo.gif
kluivertnr1
QUOTE(Mr. T @ Aug 5 2008, 00:13) *

Yahoo. rofl.gif

Best news in years......

For me it's plesant too. yes5.gif yahoo.gif clapping.gif

QUOTE(Mr. T @ Aug 5 2008, 00:13) *

Yahoo. rofl.gif

Best news in years......

For me it's also very good news. yes5.gif yahoo.gif clapping.gif
GHoeberX
I think we'll soon see Johan Derksen starting a campaign to get RUUUUUUD back to the Dutch National Team. So we can all beg him back, just like we did when he refused to play for the Dutch NT in 2006.
pkluivert-9
QUOTE(GHoeberX @ Aug 5 2008, 11:07) *

I think we'll soon see Johan Derksen starting a campaign to get RUUUUUUD back to the Dutch National Team. So we can all beg him back, just like we did when he refused to play for the Dutch NT in 2006.

and now that van basten left, is Clarence Seedorf going to comeback with the oranje ?
Trequartista
QUOTE(kluivertnr1 @ Aug 4 2008, 22:26) *

I think that the Makaay from this moment enough better is than Kuijt. Kuijt is serious a 'non-footballplayer'. Totaly no technique. The only thing he do is hard work en that's offcourse really normal. I don't understand the people who are supporter of him, but that's an other question.

Kuijt is just not good enough for the highest level of football, but he would complement Van Persie better than Huntelaar. IMO Vennegoor should be a serious contender too, but I guess that's just me...

QUOTE(GHoeberX @ Aug 5 2008, 11:07) *

Probably. Therefor I haven't written him of already, it wouldn't surprise me if he returns again.

QUOTE(pkluivert-9 @ Aug 5 2008, 13:18) *

and now that van basten left, is Clarence Seedorf going to comeback with the oranje ?

At least he said he's available again, so there's a good chance he will return. Just like Van Bommel btw.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.