Help - Search - Members - Calendar
Full Version: kluivert naar Nec
Patrick Kluivert Forum > About Kluivert > Kluivert Discussie (Dutch)
Anthony Kluivert
NEC ontvangt trainer Kluivert met open armen
Patrick Kluivert maakt vanaf donderdag deel uit van de technische staf van NEC Nijmegen. Dat maakte de eredivisionist dinsdag bekend. De oud-voetballer wil bij NEC ervaring opdoen in het trainersvak.

De zaakwaarnemer van Kluivert legde onlangs contact met Wiljan Vloet. De hoofdtrainer besloot mee te werken aan het verzoek van de oud-international, die in het voorjaar zijn diploma Coach Betaald Voetbal behaalde.

"Ik ken Wiljan Vloet nog uit de periode dat hij en ik bij PSV werkten", vertelt Kluivert op de website van NEC. "Ik denk veel van hem te kunnen leren en ook mijn kennis met hem te kunnen delen. Ik ken Wiljan als iemand die bereid is een beginnende trainer zoals ik veel van zijn kennis en kunde bij te brengen. Dat is precies wat ik zocht. Bovendien zie ik NEC als een stabiele club. Ik kijk er echt naar uit om hier aan de slag te gaan."

Ook technisch directeur Carlos Aalbers is blij met de komst van Kluivert. "Patrick heeft een schat aan ervaring als speler en heeft met goed gevolg de trainerscursus afgelegd. Wij beschikken over een ambitieuze spelersgroep met veel jonge spelers die alleen al enorm veel van al zijn ervaringen kunnen gaan leren. Voor NEC is het geweldig dat deze jonge trainer bij NEC zijn eerste echte stappen als trainer wil komen zetten."

Samen met Ron de Groot, Wilfried Brookhuis, Jack de Gier en Vloet vormt Kluivert in Nijmegen de trainersstaf van het eerste elftal en de beloften van de club. De overeenkomst tussen Kluivert geldt voor het seizoen 2010-2011. Kluivert zal zich niet fulltime bezighouden met zijn taken in Nijmegen.

www.voetbalprimeur.nl
GHoeberX
QUOTE(Anthony Kluivert @ Aug 11 2010, 07:20) *

NEC ontvangt trainer Kluivert met open armen
Patrick Kluivert maakt vanaf donderdag deel uit van de technische staf van NEC Nijmegen. Dat maakte de eredivisionist dinsdag bekend. De oud-voetballer wil bij NEC ervaring opdoen in het trainersvak.
De zaakwaarnemer van Kluivert legde onlangs contact met Wiljan Vloet. De hoofdtrainer besloot mee te werken aan het verzoek van de oud-international, die in het voorjaar zijn diploma Coach Betaald Voetbal behaalde.

"Ik ken Wiljan Vloet nog uit de periode dat hij en ik bij PSV werkten", vertelt Kluivert op de website van NEC. "Ik denk veel van hem te kunnen leren en ook mijn kennis met hem te kunnen delen. Ik ken Wiljan als iemand die bereid is een beginnende trainer zoals ik veel van zijn kennis en kunde bij te brengen. Dat is precies wat ik zocht. Bovendien zie ik NEC als een stabiele club. Ik kijk er echt naar uit om hier aan de slag te gaan."

Ook technisch directeur Carlos Aalbers is blij met de komst van Kluivert. "Patrick heeft een schat aan ervaring als speler en heeft met goed gevolg de trainerscursus afgelegd. Wij beschikken over een ambitieuze spelersgroep met veel jonge spelers die alleen al enorm veel van al zijn ervaringen kunnen gaan leren. Voor NEC is het geweldig dat deze jonge trainer bij NEC zijn eerste echte stappen als trainer wil komen zetten."

Samen met Ron de Groot, Wilfried Brookhuis, Jack de Gier en Vloet vormt Kluivert in Nijmegen de trainersstaf van het eerste elftal en de beloften van de club. De overeenkomst tussen Kluivert geldt voor het seizoen 2010-2011. Kluivert zal zich niet fulltime bezighouden met zijn taken in Nijmegen.
www.voetbalprimeur.nl

Yep; ik las het net! Opvallende keuze, maar goed dat ie aan de slag gaat!

http://www.nec-nijmegen.nl/
PKillem
Jeuuu ik las het ook. Tof, en goed dat ie bezig blijft!
Anthony Kluivert
http://www.supportersforum.nl/

ik zit te lezen ,maar ze zijn allemaal blij met deze move

Trequartista
Kluivert houdt goed gevoel over aan eerste werkdag bij NEC

Donderdag was voor Patrick Kluivert zijn eerste dag als assistent-trainer van NEC. De voormalig spits van onder Ajax, AC Milan en Barcelona stapte na afloop tevreden van het veld en legde uit dat hij de huidige werkervaring mede te danken heeft aan Wiljan Vloet. In het verleden werkte hij al eens met de trainer van de Nijmegenaren samen bij PSV.

IPB Image

“Je weet wat je keuze is geweest. Je weet ook waarvoor je komt te staan. Dit is me goed bevallen”, vertelt Kluivert donderdag aan Omroep Gelderland. “Je praat nu over iets waar je heel veel verstand van hebt. En je wilt natuurlijk wat met je Coach Betaald Voetbal doen. Ik wil ooit voor een grote club staan, maar je moet ergens beginnen”, aldus de voormalig topaanvaller.

Zelf voetballen zal Kluivert (34) niet meer doen. “Ik heb nog een spelerslicentie, maar ik voetbal alleen nog in de tuin met mijn kinderen”, verklaart hij. De 79-voudig Oranje-international en topscorer aller tijden van het Nederlands elftal zal tot het einde van het seizoen als assistent-coach fungeren bij de Nijmeegse formatie.

http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=115612
Trequartista
Vandaag een artikeltje over Kluivert op Voetbalzone, morgen het gehele interview:

'Ik ben nog niet klaar voor een baan als trainer'

Patrick Kluivert loopt momenteel stage bij NEC. Het is voor de ex-topschutter en beginnend trainer na PSV en AZ de derde club waar hij in de keuken kijkt. De 34-jarige Kluivert heeft zijn voetbalcarrière definitief achter zich gelaten en focust zich volledig op het trainerschap.

"Toen ik bij PSV speelde merkte ik dat ik me verantwoordelijk ging voelen voor de jonge spelers", vertelt de oud-international aan Voetbalzone. "Ik vond het belangrijk om ze mee te laten delen in mijn ervaringen zodat zij er beter van konden worden. Dat gevoel is zich steeds meer gaan ontwikkelen, maar ik was in het begin nog niet helemaal overtuigd van mijn trainerskwaliteiten. Uiteindelijk heeft mijn vrouw mij over de drempel getrokken en gezegd dat ik er iets mee moest gaan doen. Toen ben ik informatie gaan inwinnen over het volgen van de trainerscursus."

Ondanks het feit dat Kluivert zijn diploma op zak heeft wilt hij nog niet op eigen benen gaan staan. "Via de weg der geleidelijkheid wil ik er in alle rust naar toe werken om in de toekomst ergens aan de slag te gaan als eindverantwoordelijke. Ik ben iemand die snel leert, maar ik ben er nog niet klaar voor. Zoals bekend heb ik al stage gelopen bij PSV en AZ. Mijn zaakwaarnemer Rob Jansen adviseerde mij om bij NEC mee te gaan lopen. Rob is ook mijn klankbord. Hij is geen trainer, maar heeft wel de vereiste diploma´s op zak. Een man die weet waar hij over praat."

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=121462
PKillem
Zeker vandaag even checken smile.gif
Trequartista
Het volledige interview is hier te vinden: http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=121541
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.