Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Kalou
Patrick Kluivert Forum > Other Forums > Dutch National Team
Pages: 1, 2
Adje
Ik ben even benieuwd naar jullie mening omtrent wonderboy Kalou. Hoewel het een extra spits is en dus extra concurrentie voor Kluivert (kan ie makkelijk hebben) vind ik dat hij zo snel mogelijk moet kunnen uitkomen voor het Nederlands elftal.

De redenering van Verdonk slaat (weer eens) nergens op. Het zou een precedent werking hebben (dat betekent dat er opeens allemaal geniale voetballers Nederlander willen worden). Hij kan goed balluh en wil voor Oranje uitkomen, het is eerder gedaan (batmintonster Mia Audina en hardloopster Lornah Kiplagat): dus ik zou zeggen, zo snel mogelijk er bij halen (ook al speelt ie voor Feyenoord)!
GHoeberX
QUOTE(Adje @ May 18 2005, 13:49)
Ik ben even benieuwd naar jullie mening omtrent wonderboy Kalou. Hoewel het een extra spits is en dus extra concurrentie voor Kluivert (kan ie makkelijk hebben) vind ik dat hij zo snel mogelijk moet kunnen uitkomen voor het Nederlands elftal.

De redenering van Verdonk slaat (weer eens) nergens op. Het zou een precedent werking hebben (dat betekent dat er opeens allemaal geniale voetballers Nederlander willen worden). Hij kan goed balluh en wil voor Oranje uitkomen, het is eerder gedaan (batmintonster Mia Audina en hardloopster Lornah Kiplagat): dus ik zou zeggen, zo snel mogelijk er bij halen (ook al speelt ie voor Feyenoord)!
*

Mmmmmm; het maakt mij niet zo heel veel uit. Kalou die wilt de NL-nationaliteit toch alleen maar hebben om in Engeland te kunnen voetballen, dus ik vind het echt geen probleem dat die man tot 2008 geen Nederlandse nationaliteit krijgt!
Adje
QUOTE(GHoeberX @ May 18 2005, 15:19)
Mmmmmm; het maakt mij niet zo heel veel uit. Kalou die wilt de NL-nationaliteit toch alleen maar hebben om in Engeland te kunnen voetballen, dus ik vind het echt geen probleem dat die man tot 2008 geen Nederlandse nationaliteit krijgt!
*

Is hij niet gewoon een toegevoegde waarde voor het Nederlands elftal, in ieder geval voor -20? We moeten dat WK winnen, dat is nog nooit eerder gebeurd geloof ik, alleen de generatie Rijkaard, Gullit en Van Basten hebben een keertje een EK gewonnen, toch?

Wat Kalou dan verder met die nationaliteit doet zal mij een worst wezen, als hij in Engeland wil spelen, ga je gang zou ik zeggen (maar dikke kans dat hij zijn plekje bij Oranje dan weer kwijt is wink.gif).
GHoeberX
QUOTE(Adje @ May 18 2005, 23:50)
Is hij niet gewoon een toegevoegde waarde voor het Nederlands elftal, in ieder geval voor -20? We moeten dat WK winnen, dat is nog nooit eerder gebeurd geloof ik, alleen de generatie Rijkaard, Gullit en Van Basten hebben een keertje een EK gewonnen, toch?

Wat Kalou dan verder met die nationaliteit doet zal mij een worst wezen, als hij in Engeland wil spelen, ga je gang zou ik zeggen (maar dikke kans dat hij zijn plekje bij Oranje dan weer kwijt is wink.gif).
*

Ach als Kalou nou Maradona was.... dan ok. Maar hij's niet Maradona, dus misschien dat ie net wat beter is dan de andere spitsen. Hij zal het verschil niet maken voor Oranje -20 denk ik. Daarom sta ik zo nonchalant tegenover versnelde naturalisatie. (Ik zie trouwens opeens nog 3 andere nee stemmers tongue.gif)
Adje
QUOTE(GHoeberX @ May 18 2005, 23:57)
Ach als Kalou nou Maradona was.... dan ok. Maar hij's niet Maradona, dus misschien dat ie net wat beter is dan de andere spitsen. Hij zal het verschil niet maken voor Oranje -20 denk ik. Daarom sta ik zo nonchalant tegenover versnelde naturalisatie. (Ik zie trouwens opeens nog 3 andere nee stemmers tongue.gif)
*

Stelletje racisten.

tongue.gif
Wolf Gaidin
Ik ben ook tegen. Die Kalou voegt echt *helemaal niets* toe, dus waarom extra moeite doen? rolleyes.gif
Magic
Is Kalou een Nederlander voor jullie?
Wolf Gaidin
QUOTE(Magic @ May 21 2005, 00:47)
*

biggrin.gif Volgens mij spreekt 'ie geen woord Nederlands. rolleyes.gif
Adje
QUOTE(Magic @ May 21 2005, 01:47)
*

Nederlands genoeg. Als ik het vergelijk met Nick Booth (zeiler), of Kiplagath.

Hij woont en leeft al tijden in Nederland, is qua voetbal Nederlands geschoold en spreekt volgens mij ook wel een mondje (maar goed, dat doen bijvoorbeeld Kenneth Perez en Kezman ook en die zijn daarom nog geen Nederlander), hij voelt zich hier thuis en is kennelijk bereid om de Nederlandse nationaliteit te aanvaarden, join the club. cool.gif
Magic
QUOTE(Adje @ May 21 2005, 14:22)
Nederlands genoeg. Als ik het vergelijk met Nick Booth (zeiler), of Kiplagath.

Hij woont en leeft al tijden in Nederland, is qua voetbal Nederlands geschoold en [b]spreekt[b/] volgens mij ook wel een mondje (maar goed, dat doen bijvoorbeeld Kenneth Perez en Kezman ook en die zijn daarom nog geen Nederlander), hij voelt zich hier thuis en is kennelijk bereid om de Nederlandse nationaliteit te aanvaarden, join the club.  cool.gif
*

Lees dan dat stukkie in de VI eens raad ik je aan.
Vooral dat stukkie waar hij zelf aangehaald wordt.
Daar spreekt hij in de 'jullie vorm', over 'jullie wetten' enz enz.
Ziet zichzelf dus niet als Nederlander.
Voor mij houdt het dan gewoon op.
Adje
QUOTE(Magic @ May 22 2005, 12:30)
Lees dan dat stukkie in de VI eens raad ik je aan.
Vooral dat stukkie waar hij zelf aangehaald wordt.
Daar spreekt hij in de 'jullie vorm', over 'jullie wetten' enz enz.
Ziet zichzelf dus niet als Nederlander.
Voor mij houdt het dan gewoon op.
*

Maar hij is toch nog geen Nederlander? Het zou een beetje raar zijn wanneer hij zou spreken over 'onze wetten' etc.

Daarnaast zal hij altijd in de eerste plaats Ivoriaan blijven, tenminste dat neem ik aan en dat is ook logisch. Maar hij voelt zich hier kennelijk thuis en is op zijn plek. In elk willekeurig ander land zou hij al lang de betreffende nationaliteit hebben gehad. Moeten we er niet eerder trots op zijn dat hij de Nederlandse nationaliteit wil?
GHoeberX
QUOTE(Adje @ May 22 2005, 13:39)
Moeten we er niet eerder trots op zijn dat hij de Nederlandse nationaliteit wil?

Ik denk dat een blik op het poll-resultaat je mijn en andermans antwoord geeft op deze vraag! wink.gif
Adje
QUOTE(GHoeberX @ May 22 2005, 13:45)
Ik denk dat een blik op het poll-resultaat je mijn en andermans antwoord geeft op deze vraag!  wink.gif
*

Tja, ik voel me een beetje op een feestje waar iedereen het heeft over hoe faaaaantastisch RvN wel niet is. En dat ik dan kom met een echt goede voetballer wink.gif
Adje
Ik bedenk net, ik ga hier maar niet over de Europese grondwet beginnen. wink.gif
GHoeberX
QUOTE(Adje @ May 23 2005, 00:17)
Ik bedenk net, ik ga hier maar niet over de Europese grondwet beginnen. wink.gif
*

Ben je echt voor? ohmy.gif Ik was er vanmiddag nog met mijn oom over aan het discussiëren (die werkt al 15 jaar in Brussel op allerlei posten binnen de EU) en hij zei dat in feite niks in hield die Grondwet. Het is volgens hem bedacht als benodigde framework om een Verenigde Staten van Europa mogelijk te kunnen maken (hij zei er al meteen bij dat er geen commissaris is die dat publiekelijk zal toegeven). Het enige wat echt veranderd is één minister van BZ van Europa en de rest is gewoon vooral een bevestiging van de al getekende verdragen.
Adje
QUOTE(GHoeberX @ May 23 2005, 00:23)
Ben je echt voor?  ohmy.gif Ik was er vanmiddag nog met mijn oom over aan het discussiëren (die werkt al 15 jaar in Brussel op allerlei posten binnen de EU) en hij zei dat in feite niks in hield die Grondwet. Het is volgens hem bedacht als benodigde framework om een Verenigde Staten van Europa mogelijk te kunnen maken (hij zei er al meteen bij dat er geen commissaris is die dat publiekelijk zal toegeven). Het enige wat echt veranderd is één minister van BZ van Europa en de rest is gewoon vooral een bevestiging van de al getekende verdragen.
*

Klopt, ruim 90% bestaat al lang. Maar een zo geheimzinnig plan, waarmee we er allemaal ingeluisd worden, nee daar geloof ik niet in.
Naast die BZ minister komt er wat extra inspraak en zijn we eindelijk van dat klote veto af, oh en een leger en er is vastgesteld dat dieren pijn kunnen lijden.
Waar ik me echt aan erger zijn de mensen die op SP/Wilders gronden tegen zijn, dus dat ze gaan stemmen tegen de Euro, of tegen Turkije, of tegen Balkenende of omdat ze er niets van begrijpen.

Maar goed, ieder zijn mening. Ik ben persoonlijk een erg blije burger, ik heb het niet zo op met Balkie, maar waar ik me echt aan erger is onze bondscoach (en ik ben bang dat we die zelfs met een goed voorbereid referendum niet weg krijgen). cool.gif
Hatrick Kluivert
QUOTE(Adje @ May 23 2005, 00:27)
Klopt, ruim 90% bestaat al lang. Maar een zo geheimzinnig plan, waarmee we er allemaal ingeluisd worden, nee daar geloof ik niet in.
Naast die BZ minister komt er wat extra inspraak en zijn we eindelijk van dat klote veto af, oh en een leger en er is vastgesteld dat dieren pijn kunnen lijden.
Waar ik me echt aan erger zijn de mensen die op SP/Wilders gronden tegen zijn, dus dat ze gaan stemmen tegen de Euro, of tegen Turkije, of tegen Balkenende of omdat ze er niets van begrijpen.

Maar goed, ieder zijn mening. Ik ben persoonlijk een erg blije burger, ik heb het niet zo op met Balkie, maar waar ik me echt aan erger is onze bondscoach (en ik ben bang dat we die zelfs met een goed voorbereid referendum niet weg krijgen).  cool.gif
*

Kben ook niet voor, khoop dat Nederland en Frankrijk allebei tegenstemmen.
Nederland verliest veel van zijn onafhankelijkheid(van het kleine beetje dat we nog hebben)
Adje
QUOTE(Hatrick Kluivert @ May 24 2005, 15:15)
Kben ook niet voor, khoop dat Nederland en Frankrijk allebei tegenstemmen.
Nederland verliest veel van zijn onafhankelijkheid(van het kleine beetje dat we nog hebben)
*

Als we tegen stemmen verliezen we dat inderdaad, een stem voor betekent dat we mee kunnen blijven praten.
Dat is trouwens een slechte reden om voor te stemmen. Het krijgt mijn stem omdat ik denk dat de grondwet duidelijkheid schept. Daarnaast verandert er niet zoveel, zie de post hierboven.

Maar goed, ik wilde het er dus niet over hebben. (Ziet iedereen trouwens wel hoe goed het werkt zo'n referendum? Opeens heeft iedereen er een mening over en hoe dichter bij de stemming komt, hoe gefundeerder die mening lijkt. Ik hoor mensen op straat praten over de grondwet. Wanneer er geen referendum was gehouden, zou het niemand een bal hebben geintresseerd!)
GHoeberX
QUOTE(Adje @ May 24 2005, 16:17)
Als we tegen stemmen verliezen we dat inderdaad, een stem voor betekent dat we mee kunnen blijven praten.
Dat is trouwens een slechte reden om voor te stemmen. Het krijgt mijn stem omdat ik denk dat de grondwet duidelijkheid schept. Daarnaast verandert er niet zoveel, zie de post hierboven.

Maar goed, ik wilde het er dus niet over hebben. (Ziet iedereen trouwens wel hoe goed het werkt zo'n referendum? Opeens heeft iedereen er een mening over en hoe dichter bij de stemming komt, hoe gefundeerder die mening lijkt. Ik hoor mensen op straat praten over de grondwet. Wanneer er geen referendum was gehouden, zou het niemand een bal hebben geintresseerd!)
*

Ik ben ook voor Referenda! wink.gif
Adje
QUOTE(GHoeberX @ May 24 2005, 22:58)
Ik ben ook voor Referenda!  wink.gif
*

He he, eindelijk een medestander. Hoewel ik weet eigenlijk niet of ik wel zo voor referenda ben tongue.gif
Magic
QUOTE(Adje @ May 22 2005, 12:39)
Maar hij is toch nog geen Nederlander? Het zou een beetje raar zijn wanneer hij zou spreken over 'onze wetten' etc.

Daarnaast zal hij altijd in de eerste plaats Ivoriaan blijven, tenminste dat neem ik aan en dat is ook logisch. Maar hij voelt zich hier kennelijk thuis en is op zijn plek. In elk willekeurig ander land zou hij al lang de betreffende nationaliteit hebben gehad. Moeten we er niet eerder trots op zijn dat hij de Nederlandse nationaliteit wil?
*

Het gaat om het gevoel.
Hij moet zich Nederlander voelen, anders kan hij het shaken voor mij.

Als hij hier geboren was had het voor mijn geen enkel probleem geweest.

Vraag me af, mocht hij naar Valencia gaan, wil hij dan misschien Spanjaard worden?
yes5.gif

Edit: toevallig gisteren NOVA gezien met Seedorf?
Is een ander verhaal maar hij sprak over Nederland vanuit zijn gevoel, niet vanuit een makkelijkere carriereplanning.
Adje
QUOTE(Magic @ May 25 2005, 14:54)
Het gaat om het gevoel.
Hij moet zich Nederlander voelen, anders kan hij het shaken voor mij.

Als hij hier geboren was had het voor mijn geen enkel probleem geweest.

Vraag me af, mocht hij naar Valencia gaan, wil hij dan misschien Spanjaard worden?
yes5.gif

Is een ander verhaal maar hij sprak over Nederland vanuit zijn gevoel, niet vanuit een makkelijkere carriereplanning.
*

Tja, het verhaal Seedorf vind ik altijd iets aparts hebben. Hoe hij er mee omgaat, echt heel erg veel respect voor die jongen. En maar CL cups blijven winnen, echt fantastisch. Wat dat aangaat, eerder Seedorf dan Kalou, geen moment twijfel over bij mij.

Soms heb ik het idee dat het Nederlandse publiek er alles aan gedaan heeft om die jongen kapot te maken. Maar hij is er nog gewoon en staat overal boven. Klasbak!

Hier een linkje voor de mensen die het gemist hebben (en een screenshot voor de mensen die hem arrogant vinden).

http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=363606...portage_id=3463
Magic
Inderdaad Adje, Seedorf is een absolute geweldenaar, al zullen sommigen dat interview ook wel weer arrogant vinden doh.gif
Adje
Toch jammer dat het weer een Ajacied is tongue.gif

Oh hier heb ik een artikeltje geplaatst uit de NRC. Hij is gewoon ook een goed persoon, denkt aan anderen etc. etc.

http://www.patrick-kluivert.com/forum/inde...topic=197&st=40
GHoeberX
QUOTE(Magic @ May 25 2005, 14:54)

Nogmaals, Ik heb die aflevering van NOVA gezien. Nogmaals, die Seedorf heeft een stopwoordje dat ie echt ontieglijk vaak zegt. Nogmaals, ik heb niks tegen Seedorf en zeker zijn persoon niet, maar als je zo vaak nogmaals zegt, dan gaan de mensen je ook vanzelf Il Presidente noemen!
Hatrick Kluivert

Ik denk dat de uitslag bij Frankrijk ligt, als Frankrijk tegenstemt doet Nederland idem.
Frankrijk voor? Nederland ook voor dry.gif
GHoeberX
Ik hoop echt dat Seedorf vanavond de beste wedstrijd van zijn leven zal spelen en dat ik ook helemaal weer overtuigd ben van hem. Ben benieuwd!
Magic
QUOTE(Adje @ May 25 2005, 14:22)
Toch jammer dat het weer een Ajacied is tongue.gif

Oh hier heb ik een artikeltje geplaatst uit de NRC. Hij is gewoon ook een goed persoon, denkt aan anderen etc. etc.

http://www.patrick-kluivert.com/forum/inde...topic=197&st=40
*

Inderdaad, een filosoof onder de voetballers.

Filosofen worden meestal ook pas na hun dood gewaardeerd.
GHoeberX
Effe een topic-kick over Kalou. Verdonk heeft dat al helemaal uit haar hoofd gezet en dat vind ik maar goed ook! Ik denk eigenlijk dat we S. Kalou namens Ivoorkust op het WK zullen zien!
PK4ever
QUOTE(GHoeberX @ Nov 17 2005, 13:15)
Effe een topic-kick over Kalou. Verdonk heeft dat al helemaal uit haar hoofd gezet en dat vind ik maar goed ook! Ik denk eigenlijk dat we S. Kalou namens Ivoorkust op het WK zullen zien!
*

Mee eens!
Voor mij hoeft het allemaal niet. Tuurlijk is Kalou een erg goed voetballer, maar ik zit er niet mee dat Verdonk zo denkt.
Persoonlijk denk ik niet dat hij het verschil zou gaan maken. Zoals gezegd hij is zeker goed, maar nou moeten we niet denken dat we door hem het verschil gaan maken en wel ff die titel pakken.

Ik hoop dat we hem namens Ivoorkust in Duitsland zullen zien.
Kimmie
Voor iedereen gelden regels en ook voor kalou....
Wat denk je van vaders die worden teruggestuurd terwijl hun kinderen in ned blijven... (jongens dit gebeurd hoor) laat die maar versneld nederlander worden en niet omdat je talent hebt...
Adje
QUOTE(Kimmie @ Nov 17 2005, 17:05)
Voor iedereen gelden regels en ook voor kalou....
Wat denk je van vaders die worden teruggestuurd terwijl hun kinderen in ned blijven... (jongens dit gebeurd hoor) laat die maar versneld nederlander worden en niet omdat je talent hebt...
*

Prima allemaal, maar laten we Maxima dan ook maar weer terug sturen naar Argentinie en Nick Booth naar Australie (of Nieuw-Zeeland) en Kiplagath naar Afrika.

Er is een wet en die zegt dat hij genaturaliseerd mag worden op het moment dat hij een toegevoegde waarde heeft voor Nederland. Al zou hij maar een keer in Oranje spelen, dan heeft hij die toegevoegde waarde.

Kijk alsjeblieft ook even naar Nando Rafael. Nog zo'n blamage, die mag niet in Nederland blijven en waar gaat hij heen? Naar Duitsland en schiet der Junge Manchaft ook nog eens naar het EK. Ik vind het verschrikkelijk.
Kimmie
ik hou van het koningshuis, maar ben eigenlijk van mening van mxima de grootste illegaal van nederland is!!!!
Adje
Ok, ok. Ik ben er best wel voor dat hij Nederlander wordt, maar dat hij nu al een selectieplekje krijgt vind ik persoonlijk wat overdreven.

Kom op zeg, zo goed is ie nu ook weer niet en zeker de laatste tijd gaat het niet helemaal super met hem.
Trequartista
Kalou heeft nu toch besloten voor Ivoorkust te gaan spelen. Zo belangrijk zal Oranje dus niet voor hem zijn geweest.
Adje
QUOTE(black panther @ May 23 2006, 17:36)
Kalou heeft nu toch besloten voor Ivoorkust te gaan spelen. Zo belangrijk zal Oranje dus niet voor hem zijn geweest.
*

Erm, het is hem moeilijk genoeg gemaakt geloof ik. Dit meen ik serieus, hij had het recht om voor Nederland te spelen en dat recht is hem geweigerd.

Volgens mij heeft hij wel degelijk laten zien dat als hij iets belangrijk vond, het wel zijn aanstaande Nederlanderschap was. Hij heeft toetsen gemaakt, talloze rechtzalen afgestruind en constant in het middelpunt van de media gestaan.
Dit heeft duidelijk een wissel op hem getrokken.

Ik denk echt dat Van Basten hem heeft overtuigd dat hij met het Nederlands elftal een kans op de wereldtitel had. En ik kan hem nog steeds geen ongelijk geven, dat hij het geprobeerd heeft. Mogelijke voordelen van een Nederlands paspoort kan ik hem ook niet kwalijk nemen, zelfs als dat zijn eerste beweegreden zou zijn geweest (wat ik niet denk, overigens). Het stond nu eenmaal in de wet en voor iedereen telt: Regels zijn regels.

Feitelijk betekent deze beslissing dat we in Nederland geen topsporters regeling meer hebben. Een of andere idioot heeft bedacht dat het Nederlanderschap 'een hoofdprijs' is, wat echt een van de meest idiote redeneringen is die ik de afgelopen paar jaar heb gehoord. Het Nederlanderschap is een nationaliteit, geen prijs! Een nationaliteit geeft je recht op bescherming door een bepaalde overheid en geeft je plichten aan een bepaalde overheid. Het is niet iets dat je wint in een voetbal wedstrijd of bij een loterij.

Overigens vind ik niet echt dat regels altijd regels zijn, zeker niet wanneer je over mensen praat. Dan zijn regels er om mensen te helpen en beschermen en mensen zijn er niet om het slachtoffer te worden van bureaucraten die toevallig niet meer kunnen dan regels afvinken (en zichzelf dan ook nog liberaal durven te noemen).
Trequartista
QUOTE(Adje @ May 23 2006, 20:26)
Erm, het is hem moeilijk genoeg gemaakt geloof ik. Dit meen ik serieus, hij had het recht om voor Nederland te spelen en dat recht is hem geweigerd.

Volgens mij heeft hij wel degelijk laten zien dat als hij iets belangrijk vond, het wel zijn aanstaande Nederlanderschap was. Hij heeft toetsen gemaakt, talloze rechtzalen afgestruind en constant in het middelpunt van de media gestaan.
Dit heeft duidelijk een wissel op hem getrokken.
*

Hij heeft er zeker wel moeite voor gedaan, dat klopt (al is zijn Nederlands nog steeds niet geweldig te noemen, maar dat terzijde). Wat ik echter heb begrepen, is dat hij na een inburgeringscursus alsnog zijn paspoort zou kunnen krijgen, en dat je deze cursus zes (?) maanden na een eerdere mislukking kunt herkansen. Het zou dus waarschijnlijk niet al te lang hebben geduurd voordat hij alsnog zijn paspoort had gekregen.

Nu hij echter definitief niet op het WK zal spelen, besluit hij echter toch voor Ivoorkust te spelen. Dit, samen met zijn waarschijnlijke transfer naar het buitenland, doet mij toch vermoeden dat het toch meer een soort carriéreplanning was. Als hij écht graag voor Oranje zou willen spelen, en Nederlander zou willen worden, kon hij dan niet nog een paar maandjes wachten?
Kimmie
Als hij écht graag voor Oranje zou willen spelen, en Nederlander zou willen worden, kon hij dan niet nog een paar maandjes wachten?

Helemaal mee eens, ik heb in dit forum gezegt dat regels regels zijn, ik ben hierop mooi op mijn vingers getikt door de opmerking dat je met mensen werkt, en dat je daardoor veel uitzonderingen krijgt. Maar het moet niet zo zijn dat iemand maar Nederlander wordt, zodat hij kan spelen op het wk... Ik ben inderdaad van mening dat het Nederlandsschap een hoofdprijs is die je moet koesteren. Ik sluit me hierbij volledig aan bij de woorden van black panter
Adje
QUOTE(black panther @ May 23 2006, 22:00)
Hij heeft er zeker wel moeite voor gedaan, dat klopt (al is zijn Nederlands nog steeds niet geweldig te noemen, maar dat terzijde). Wat ik echter heb begrepen, is dat hij na een inburgeringscursus alsnog zijn paspoort zou kunnen krijgen, en dat je deze cursus zes (?) maanden na een eerdere mislukking kunt herkansen. Het zou dus waarschijnlijk niet al te lang hebben geduurd voordat hij alsnog zijn paspoort had gekregen.

Nu hij echter definitief niet op het WK zal spelen, besluit hij echter toch voor Ivoorkust te spelen. Dit, samen met zijn waarschijnlijke transfer naar het buitenland, doet mij toch vermoeden dat het toch meer een soort carriéreplanning was. Als hij écht graag voor Oranje zou willen spelen, en Nederlander zou willen worden, kon hij dan niet nog een paar maandjes wachten?
*

Hij zou dat kunnen doen, maar ik kan me ook voorstellen dat er wat zaken veranderd zijn, waardoor hij dit niet meer wil. Hij kan voor Nederland uitkomen, na afloop van het WK (dat hij dan inmiddels gemist heeft!!), maar daarvoor moet hij in Nederland blijven wonen. Dat betekent voor hem dat hij bij Feyenoord moet blijven (deze club wil hem immers niet aan een Nederlandse concurrent verkopen). Laat het nu net zo zijn, dat hij bij Feyenoord zijn langste tijd heeft gehad (gerotzooi in het team, o.a. over zijn persoon, teleurstellend weer geen CL, zie publicaties in het AD).

Een paar maandjes wachten is trouwens geen optie, wanneer hij nu voor naturalisatie zou gaan, moet hij ook daadwerkelijk nog een paar jaar in Nederland blijven. Daarvoor lijkt hij een te goede voetballer, dat kunnen we hem onmogelijk kwalijk nemen. Van deze regel had overigens niemand gehoord toen hij zijn verzoek tot versnelde naturalisatie deed.

De redenatie van Verdonk om hem niet een Nederlands paspoort te geven was eerst: Hij is geen toegevoegde waarde voor Nederland. Toen de rechter haar terug floot op dit gebied (omdat Cruijff en Van Basten zeiden dat hij het wel was) kwam ze met de regel dat hij een inburgeringstoets moest doen. Vervolgens kwam ze nog met het plannetje dat hij hier moest blijven werken. Dit is trouwens ook een idioot idee, want je wilt juist mensen die goed zijn in een bepaalde sport. Kalou ontwikkelt zich ongetwijfeld beter, in de Spaanse of Engelse competitie dan in de Nederlandse, als hij die stap tenminste maakt wanneer hij daar klaar voor is. Die laatste beslissing is natuurlijk aan hem zelf.

Misschien is het wel zo dat hij het puur en alleen voor het Europese (Nederlandse) paspoort wilde doen. Dan nog maakt dat in dit geval niets uit, hij had het recht om voor Nederland uit te komen. Door de vertragingstactiek van het ministerie kreeg hij vervolgens met andere regels te maken, die er voor zorgden dat hij niet meer voor het bekend maken van de selectie met het Nederlands elftal mee zou kunnen.

QUOTE(Kimmie @ May 23 2006, 22:17)
Als hij écht graag voor Oranje zou willen spelen, en Nederlander zou willen worden, kon hij dan niet nog een paar maandjes wachten?

Helemaal mee eens, ik heb in dit forum gezegt dat regels regels zijn, ik ben hierop mooi op mijn vingers getikt door de opmerking dat je met mensen werkt, en dat je daardoor veel uitzonderingen krijgt. Maar het moet niet zo zijn dat iemand maar Nederlander wordt, zodat hij kan spelen op het wk... Ik ben inderdaad van mening dat het Nederlandsschap een hoofdprijs is die je moet koesteren. Ik sluit me hierbij volledig aan bij de woorden van black panter
*

Is dit nu eens voorbij met die ongelofelijke onzin. Regels zijn regels, als dat echt zo is dan was Kalou nu Nederlander geweest en had hij bij de 23 in Lausanne gezeten!
Ontstellend dat iedereen daar maar in trapt, als iemand zich niet aan de regels heeft gehouden is dat Verdonk. (Ze is daar door de rechter meerdere malen op gewezen!!)

De regels waren duidelijk: Wanneer iemand van toegevoegde waarde zou zijn voor de Nederlandse topsport, kon deze persoon versneld genaturaliseerd worden. Met andere woorden: De regel is dat je het Nederlanderschap kan krijgen wanneer je voor Nederland uit kan komen op een WK. Daar hoorden geen regels bij zoals: Je moet in Nederland blijven sporten, of je moet een inburgeringstoets halen. Dat zijn later bedachte regels!

Dus: omdat Kalou een bekend persoon is, heeft de minister besloten zo lang dwars te liggen, tot dat hij niet meer mee kon naar het WK. Ze heeft ondertussen de regels veranderd(!) zodat hij pas na afloop van het WK Nederlander zou kunnen worden en zij stoer en onverzettelijk in de media zou overkomen.

Ik vind overigens nog steeds niet dat regels regels zijn, maar ik vind wel dat wanneer iemand dat zegt, deze persoon zich er zelf aan moet houden. En dat doet minister Verdonk dus niet.

Dat een nationaliteit een prijs zou zijn, slaat echt nergens op. Daarmee zeg je feitelijk dat een Nederlands paspoort beter is dan eentje uit Ivoorkust. Lijkt mij een belachelijk idee en daarnaast extreem gevaarlijk.
Kimmie
lees aub de rest ik nam juist mijn woorden terug...
regels kunnen niet altijd toegepast worden helemaal mee eens..
Zo zijn we nu weer vriendjes?
Adje
QUOTE(Kimmie @ May 23 2006, 23:32)
lees aub de rest ik nam juist mijn woorden terug...
regels kunnen niet altijd toegepast worden helemaal mee eens..
Zo zijn we nu weer vriendjes?
*

sorry ashamed.gif

Niet persoonlijk bedoeld, maar ik heb het helemaal gehad met mensen die zeggen dat Verdonk de regels zo goed toepast, terwijl ze dat duidelijk niet doet. En ze dat ook niet moet doen, maar dan wel andersom. s.gif

Daarom reageer ik wat heftig. ashamed.gif
GHoeberX
Sorry; ik heb het topic niet gelezen maar ik wil even meedelen dat ik vind dat Verdonk de regels goed toepast!

yes5.gif
Patje9
ik ook, en dat hij nu voor ivoorkust gaat voetballen geeft wel aan dat het hem nietom Nederland zelf te doen was, anders had hij de procedure af kunnen wachten en in 2008 nederlander kunnen worden.....
GHoeberX
ik was eigenlijk Adje een beetje aan het stangen, maar serieus: ik wil wel het wetsartikel zien dat zij heeft overtreden of fout heeft toegepast.
Trequartista
QUOTE(Adje @ May 23 2006, 23:10)
Hij zou dat kunnen doen, maar ik kan me ook voorstellen dat er wat zaken veranderd zijn, waardoor hij dit niet meer wil. Hij kan voor Nederland uitkomen, na afloop van het WK (dat hij dan inmiddels gemist heeft!!), maar daarvoor moet hij in Nederland blijven wonen. Dat betekent voor hem dat hij bij Feyenoord moet blijven (deze club wil hem immers niet aan een Nederlandse concurrent verkopen). Laat het nu net zo zijn, dat hij bij Feyenoord zijn langste tijd heeft gehad (gerotzooi in het team, o.a. over zijn persoon, teleurstellend weer geen CL, zie publicaties in het AD).

Een paar maandjes wachten is trouwens geen optie, wanneer hij nu voor naturalisatie zou gaan, moet hij ook daadwerkelijk nog een paar jaar in Nederland blijven. Daarvoor lijkt hij een te goede voetballer, dat kunnen we hem onmogelijk kwalijk nemen. Van deze regel had overigens niemand gehoord toen hij zijn verzoek tot versnelde naturalisatie deed.
*

Volgens mij zit hij volgend seizoen vijf jaar legaal in Nederland, en zou hij via de gewone procedure Nederlander kunnen worden. Daarna zou hij dan als het goed is gewoon kunnen vertrekken. Als je echt Nederlander wil worden lijkt het me dat je dat ene seizoen er wel voor over hebt.

Dat hij bij Feyenoord zo slecht in de groep ligt, mede vanwege zijn gebrek aan loyaliteit voor zijn club, spreekt overigens eerder in zijn nadeel dan in zijn voordeel.

Over de vermeende populariteitscampagne van mevrouw Verdonk wil ik het verder niet hebben. Ten eerste omdat ik gewoon niet weet hoe die wetten precies in elkaar zitten, ten tweede omdat het mij ook niet om het juridische proces gaat. Ik ben er gewoon geen voorstander van dat mensen versneld een paspoort krijgen om de 'Nederlandse' sport te bevorderen. De indrukken die ik tot nu toe van Kalou heb veranderen dat gevoel niet, integendeel.

Trouwens ook vreemd dat hij eerst niet voor Ivoorkust wilde spelen vanwege de politieke situatie daar, en nu wel. Is dat allemaal zo snel veranderd?
Adje
QUOTE(GHoeberX @ May 24 2006, 11:46)
ik was eigenlijk Adje een beetje aan het stangen, maar serieus: ik wil wel het wetsartikel zien dat zij heeft overtreden of fout heeft toegepast.
*

Dit artikel uit de rijkswet op het Nederlanderschap (Wij is Beatrix in de hoedanigheid van staatshoofd):

Artikel 10

Wij kunnen, de Raad van State van het Koninkrijk gehoord, in bijzondere gevallen het Nederlanderschap verlenen met afwijking van artikel 8, eerste lid, aanhef en onder a, c en d, artikel 9, eerste lid, aanhef en onder c, en de termijn genoemd in artikel 11, derde, vierde en vijfde lid.

In de handleiding op deze wet staat het volgende:
"Een bijzonder geval kan zich voordoen als blijkt dat de verlening van het Nederlanderschap in zodanige mate een Nederlands cultureel belang dient... daaronder wordt tevens verstaan een Nederlands belang op sportief gebied."

De persoon in kwestie moet Nederland kunnen vertegenwoordigen op 'internationale concoursen of sportwedstrijden'. Uiteindelijk heeft Verdonk trouwens erkend dat hij op grond hiervan Nederlander kon worden, maar toen heeft ze de regels veranderd. Hij moest beloven geruime tijd in Nederland te blijven wonen, ook nadat hij genaturaliseerd zou zijn en hij moest een inburgeringstoets voldoende maken. Toen Kalou zijn verzoek deed, golden deze regels nog niet!

Als je het wilt zoek ik wat van de processtukken, de talloze kamervragen en verschillende moties die op dit punt zijn gesteld en ingediend er even bij, maar misschien dat deze quote uit de volkskrant je nog wat zegt:

Verdonk is reeds door verschillende rechters teruggefloten, maar eist nu dat de voetballer een voldoende beoordeling haalt bij de naturalisatietest, waarvoor hij op 9 november zakte. Ook wil ze dat Kalou zich blijvend in Nederland vestigt.

http://www.volkskrant.nl/sport/article243184.ece

Of deze motie van nota bene Hilbrand Nawijn (van wie ik alles behalve een fan ben, maar dat moge duidelijk zijn):

MOTIE VAN HET LID NAWIJN
Voorgesteld 9 maart 2006
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
overwegende,dat de minister bij de toepassing van artikel 10,tweede lid
van de Rijkswet op het Nederlanderschap (RWN)in individuele zaken de
eisen steeds aanpast;

verzoekt de regering de Kamer zo spoedig mogelijk een notitie over het
beleid inzake de toepassing van artikel 10,tweede lid RWN toe te zenden
en de heer Kalou niet de dupe te laten worden van de veranderende eisen
en hem versneld te naturaliseren,

en gaat over tot de orde van de dag.
Nawijn
(Vetmaken door mij)
Adje
QUOTE(black panther @ May 24 2006, 12:02)
Volgens mij zit hij volgend seizoen vijf jaar legaal in Nederland, en zou hij via de gewone procedure Nederlander kunnen worden. Daarna zou hij dan als het goed is gewoon kunnen vertrekken. Als je echt Nederlander wil worden lijkt het me dat je dat ene seizoen er wel voor over hebt.

Dat hij bij Feyenoord zo slecht in de groep ligt, mede vanwege zijn gebrek aan loyaliteit voor zijn club, spreekt overigens eerder in zijn nadeel dan in zijn voordeel.

Over de vermeende populariteitscampagne van mevrouw Verdonk wil ik het verder niet hebben. Ten eerste omdat ik gewoon niet weet hoe die wetten precies in elkaar zitten, ten tweede omdat het mij ook niet om het juridische proces gaat. Ik ben er gewoon geen voorstander van dat mensen versneld een paspoort krijgen om de 'Nederlandse' sport te bevorderen. De indrukken die ik tot nu toe van Kalou heb veranderen dat gevoel niet, integendeel.

Trouwens ook vreemd dat hij eerst niet voor Ivoorkust wilde spelen vanwege de politieke situatie daar, en nu wel. Is dat allemaal zo snel veranderd?
*

Dat is niet helemaal waar, want hij zou dan pas in 2008 daadwerkelijk het Nederlandschap krijgen, omdat er (geloof ik) nog een jaar tussen zit, voordat hij het ook daadwerkelijk heeft. Misschien haalt hij dan niet eens het EK van 2008.

Dat je geen voorstander bent van versnelde naturalisatie om Nederland door sport te promoten (want daar gaat het om) is je goed recht en daar kan ik zelfs tot zekere hoogte begrip voor op brengen. biggrin.gif
Maar ik blijf vinden, dat wanneer dit het beleid wordt (wat het in feite is geworden met deze zaak) de Nederlandse overheid dit moet uitspreken. Niet zoals nu gebeurd, de regel laten bestaan, maar hem in feite onuitvoerbaar maken. Dat slaat namelijk nergens op.

(Waarom doet de regering dit dan toch, zul je je afvragen. Dat is omdat wanneer ze dit veranderen, Kalou een goede zaak zou hebben, want hij heeft zijn verzoek dan nog onder de oude regels ingediend. Het ministerie zou dan veel moeilijker allemaal extra regeltjes kunnen verzinnen om hem het Nederlanderschap te onthouden)
(Waarom maak ik mij hier zo boos over, en schrijf ik van die ellenlange reply's zul je je misschien ook afvragen. Dat is omdat ik er niet tegen kan wanneer mensen misbruikt worden omdat iemand zijn/haar macht moet laten gelden. Dat is wat hier is gebeurd volgens mij. Met andere woorden: Kalou is het slachtoffer van een machtsspelletje van Verdonk. Dat vind ik oneerlijk. Dit herkennen jullie allemaal wel een beetje, want dat is ook wat er met Kluivert gebeurd. Er worden wat verhalen over hem aangedikt en andere verzonnen en voila: Hij is de derde ergste Nederlander ooit. Persoonlijk wordt ik daar bloedlink van).
GHoeberX
Ik heb de wetsartikelen die jij nu aandraagt al eerder bestudeerd. Ik kan daar echter niet uit af leiden dat Verdonk de wet heeft overtreden, zoals advocaat Jelle Kroes heeft beweerd. Ik vind vooral artikel 8 interessant.

En over welke regels heb je het precies als je zegt dat Verdonk regels heeft gewijzigd?
Patje9
laat ik het zo zeggen k ben blij als die klojo is opgerot en zoals het schijnt rot hij nog op naar valencia ook.....
Adje
QUOTE(GHoeberX @ May 24 2006, 23:35)
Ik heb de wetsartikelen die jij nu aandraagt al eerder bestudeerd. Ik kan daar echter niet uit af leiden dat Verdonk de wet heeft overtreden, zoals advocaat Jelle Kroes heeft beweerd. Ik vind vooral artikel 8 interessant.

En over welke regels heb je het precies als je zegt dat Verdonk regels heeft gewijzigd?
*

Als je artikel 10 leest, dan is artikel 8 niet van toepassing:'met afwijking van artikel 8, eerste lid, aanhef en onder a, c en d'. Alleen 8 b gaat op en dat is: 'tegen wiens verblijf voor onbepaalde tijd in Nederland, de Nederlandse Antillen of Aruba, geen bedenkingen bestaan.' Het 'onbepaalde tijd' slaat op 'geen bedenkingen' en 'geen bedenkingen' slaat op het hebben begaan van oorlogsmidaden e.d.
Dit staat nu eenmaal in de wet en om met Verdonk te spreken: regels zijn regels.

De regels van een inburgeringstoets en dat hij zich blijvend in Nederland moet vestigen (staat niet in artikel 8 b, ook al lijkt het wel zo) gingen in eerste instantie niet voor Kalou op. Zoals ik eerder duidelijk heb gemaakt: Als hij zich in het buitenland beter ontwikkeld dan in Nederland, dan is dat alleen maar beter voor het uiteindelijke doel waarvoor hij wordt genaturaliseerd, nl.: Nederland vertegenwoordigen op internationale tournooien.

Beide regels telden niet op het moment dat Kalou zijn naturalisatie verzoek deed.
Zie hiervoor andere sporters die eerder wel een versnelde naturalisatie kregen toegekend en al voor Nederland zijn uitgekomen (Nick Booth spreekt nog steeds geen Nederlands en Lornah Kiplagath komt er ook niet veel beter vanaf dan Kalou).

Daar komt bij dat vrijwel iedereen positief geadviseerd heeft inzake Kalou: De staatsecretaris van sport, de IND (!!!), de bondscoach. Volgens de rechter(!) had Verdonk dan ook geen poot om op te staan.
De 2e kamer heeft haar tot nu toe niet de ruimte ontnomen nieuwe eisen te verzinnen, ze mag dat dus doen, tot dat de 2e kamer daar genoeg van heeft.

In de eerste plaats heeft ze dus duidelijk de regels overtreden, daar is volgens mij (mede omdat ze rechterlijke uitspraken om haar oren heeft gekregen) geen discussie over mogelijk. Daarnaast heeft ze duidelijk nieuwe regels verzonnen: Kalou is uiteindelijk niet genaturaliseerd op het niet halen van zijn inburgeringstoets en dat hij niet wilde zeggen voor jaren in Nederland te blijven.

Aan dingen als 'klojo' etc. maak ik weinig woorden vuil, dergelijke opmerkingen zijn gewoon zielig.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.