GHoeberX
Jun 24 2006, 17:42
Via één van de 23 selectiespelers is mij ter oren gekomen dat er een zeer slechte sfeer is in het Oranje-kamp. En nee; ik lul niet maar wat: het is écht zo. Sommige spelers krijgen drie dagen voor de wedstrijd al te horen dat ze in de basis staan, terwijl andere spelers het pas één uur van tevoren te horen krijgen. Meerdere internationals voelen dat er sprake is van een ongelijke behandeling.
Dat Marco van Basten sowieso niet een goede teammanager is met veel mensenkennis is geen nieuws, maar dat dus inderdaad de sfeer bijzonder slecht is, is nu wel bevestigd. Als ze dus voor de zoveelste keer in de media zeggen dat het nieuwe Nederlands elftal een echt hecht team is, neem dan maar van mij aan dat het complete onzin is. Bij de toernooien met de zogenaamde kabel was er een betere sfeer.
En ik zeg natuurlijk niet van welke international dit komt, want het is niet mijn bedoeling om deze persoon in een slecht daglicht te zetten. Mondje dicht dus heren!
QUOTE(GHoeberX @ Jun 24 2006, 18:42)
Via één van de 23 selectiespelers is mij ter oren gekomen dat er een zeer slechte sfeer is in het Oranje-kamp. En nee; ik lul niet maar wat: het is écht zo. Sommige spelers krijgen drie dagen voor de wedstrijd al te horen dat ze in de basis staan, terwijl andere spelers het pas één uur van tevoren te horen krijgen. Meerdere internationals voelen dat er sprake is van een ongelijke behandeling.
Dat Marco van Basten sowieso niet een goede teammanager is met veel mensenkennis is geen nieuws, maar dat dus inderdaad de sfeer bijzonder slecht is, is nu wel bevestigd. Als ze dus voor de zoveelste keer in de media zeggen dat het nieuwe Nederlands elftal een echt hecht team is, neem dan maar van mij aan dat het complete onzin is. Bij de toernooien met de zogenaamde kabel was er een betere sfeer.
En ik zeg natuurlijk niet van welke international dit komt, want het is niet mijn bedoeling om deze persoon in een slecht daglicht te zetten. Mondje dicht dus heren!
Als je gelijk hebt, komt dit wel naar buiten hoor. Die speler - ik neem aan dat het eentje is, die het pas een uurtje tervoren weet of hij speelt of niet - zal dat dan wel naar buiten brengen, als een soort wraakgevoel op v. Basten zijn beleid.
Wolf Gaidin
Jun 24 2006, 18:40
Alsof jij contact hebt me één van de 23 geselecteerde spelers, Gérard.

Gewoon iemand die zit te stoken.
GHoeberX
Jun 24 2006, 19:44
QUOTE(Wolf Gaidin @ Jun 24 2006, 19:40)

euh ja
Kimmie
Jun 24 2006, 20:21
na het toernoei zal dit wel allemaal uitkomen.. er is altijd iemand die zijn mond voorbij praat....
Trequartista
Jun 24 2006, 22:36
QUOTE(Wolf Gaidin @ Jun 24 2006, 19:40)

Gewoon iemand die zit te stoken.

Je weet toch dat hij warme contacten met onze Ruud heeft?
GHoeberX
Jun 24 2006, 22:37
QUOTE(black panther @ Jun 24 2006, 23:36)
Je weet toch dat hij warme contacten met onze Ruud heeft?
Fout
Trequartista
Jun 24 2006, 22:44
QUOTE(GHoeberX @ Jun 24 2006, 23:37)
Fout

Kijk, we komen al dichterbij. Nog 21 te gaan.
Lekker dan. Hopenlijk komt die verziekte sfeer in uiting wanneer NL verliest van Portugal
Wolf Gaidin
Jun 24 2006, 23:29
Ik moet trouwens zeggen dat ik dit - mocht het echt waar zijn wat je zegt, Gérard - behoorlijk kinderachtig vind van zo'n professional om te 'lekken'. Bespreek dat soort dingen binnen de groep, zou ik zeggen, maar breng het onder geen voorwaarde naar buiten. Naar niemand niet.
GHoeberX
Jun 24 2006, 23:38
QUOTE(Wolf Gaidin @ Jun 25 2006, 00:29)
Ik moet trouwens zeggen dat ik dit - mocht het echt waar zijn wat je zegt, Gérard - behoorlijk kinderachtig vind van zo'n professional om te 'lekken'. Bespreek dat soort dingen binnen de groep, zou ik zeggen, maar breng het onder geen voorwaarde naar buiten. Naar niemand niet.
Hij heeft absoluut niks gelekt. Ik heb het toevallig opgevangen via via.
Hij gedraagt zich juist voorbeeldig door het niet te lekken en het geheim te houden! Wat een teamspeler!
QUOTE(GHoeberX @ Jun 25 2006, 00:38)
Hij gedraagt zich juist voorbeeldig door het niet te lekken en het geheim te houden! Wat een teamspeler!
Dus je hebt contact met een kennis van die respectievelijke speler, maar niet met hem persoonlijk?
GHoeberX
Jun 25 2006, 11:24
Ik zag trouwens gisteren hoe Wilfred Genee na afloop van de training zei dat het lijkt alsof er niet een geweldige sfeer is binnen de groep en zelfs 'een soort gelatenheid' bij bepaalde spelers.
QUOTE(GHoeberX @ Jun 25 2006, 12:24)
Ik zag trouwens gisteren hoe Wilfred Genee na afloop van de training zei dat het lijkt alsof er niet een geweldige sfeer is binnen de groep en zelfs 'een soort gelatenheid' bij bepaalde spelers.
V. Basten begint het nogtans fel op zijn heupen te krijgen de laatste tijd. Alle vragen van de journalisten pareerde hij. Hij loopt wat geprikkeld rond denk ik, moet wel een oorzaak hebben.
De verziekte sfeer?
Patje9
Jun 25 2006, 12:23
QUOTE(GHoeberX @ Jun 24 2006, 23:38)
net als kluivert in 2004, toch vindt ik dat je zoiets aan je stand verplicht bent... de rest van de spelers kan er ook niks aan doen als de coach zo is...
GHoeberX
Jun 25 2006, 14:24
Zo de buitenlandse pers is er sneller bij dan de Nederlandse pers!! Sport.es is de eerste bron die er over schrijft:
"Rebellion on board of the vBasten-boat"http://www.sport.es/default.asp?idpublicac...PK=806&h=060625Er staat zoiets als: "According to sources close to the Dutch camp there has been a rebellion threat in the Dutch camp last Friday. These sources point to Mark van Bommel, Ruud van Nistelrooij and Khalid Boulahrouz."
Op het einde van het artikel schrijven ze ook nog dat ruzies binnen de selectie al een traditie zijn geworden, wijzend op Edgar Davids, Patrick Kluivert en Clarence Seedorf..... pffff volgens mij is de huidige PSV-kabel veel erger dan de suriname-kabel ooit geweest is. Maar goed ik denk dat dit te wijten is aan twee dingen: het selecteren van egoïstische spelers die zich niet kunnen wegcijferen voor het teambelang én het inderdaad arbitraire pro-jonge (Ajaxieden) beleid van Marco van Basten. vBasten moet op zijn minst de schijn weghalen dat hij arbitrair is, maar zelfs dat doet hij niet.
GHoeberX
Jun 25 2006, 14:38
Kritisch onderzoeker dat ik ben (*kuch*), ben ik nog eventjes door gaan zoeken, en het nieuws is afkomstig van het persbureau DPA (Deutsche Presse Agentur). Dit is een preciezere versie:
There was tension in the Dutch camp ahead of Sunday’s Round of 16 match against Portugal amid reports that striker Ruud van Nistelrooy, midfielder Mark van Bommel and defender Khalid Boulahrouz had reacted furiously to news they would be dropped.
According to unconfirmed accounts from sources close to the Netherlands team, coach Marco van Basten was forced to hold an emergency meeting with his discontented players late on Friday in an attempt to restore harmony.
Van Basten had already made it clear in the preceding days that he was unhappy with van Nistelrooy’s performance, telling reporters Dirk Kuyt had a “big chance” of replacing the Manchester United striker against Portugal.
Another reason for dropping Van Nistelrooy may have to do with the fact that the outspoken striker was recently involved in a widely reported rift with Manchester United team-mate Cristiano Ronaldo.
The pair reportedly got into a fight during training in England and it has been claimed that the spat prompted Red Devils chief Alex Ferguson to axe the Dutch striker towards the end of last season.
Less expected was van Basten’s decision to replace van Bommel, who had been looking forward to facing his Barcelona teammate Deco in Nuremberg.
Dutch players have a reputation for infighting at major tournaments.
Back in 1996, for instance, Edgar Davids criticised then-coach Guus Hiddink and accused him of not listening to him and other black players such as Patrick Kluivert and Clarence Seedorf. Davids was eventually dumped from the Dutch squad, just days before the start of the European Championship in England.
And only last week, Dutch officials were forced to play down an alleged rift involving Robin van Persie and Arjen Robben after Van Persie had accused his teammate of being too egoistic.
The latest spat risked damaging Holland’s plans of avenging recent defeats against Portugal. [...] (DPA)
Patje9
Jun 25 2006, 17:28
QUOTE(GHoeberX @ Jun 25 2006, 14:24)
Zo de buitenlandse pers is er sneller bij dan de Nederlandse pers!! Sport.es is de eerste bron die er over schrijft:
"Rebellion on board of the vBasten-boat"http://www.sport.es/default.asp?idpublicac...PK=806&h=060625Er staat zoiets als: "According to sources close to the Dutch camp there has been a rebellion threat in the Dutch camp last Friday. These sources point to Mark van Bommel, Ruud van Nistelrooij and Khalid Boulahrouz."
Op het einde van het artikel schrijven ze ook nog dat ruzies binnen de selectie al een traditie zijn geworden, wijzend op Edgar Davids, Patrick Kluivert en Clarence Seedorf..... pffff volgens mij is de huidige PSV-kabel veel erger dan de suriname-kabel ooit geweest is. Maar goed ik denk dat dit te wijten is aan twee dingen: het selecteren van egoïstische spelers die zich niet kunnen wegcijferen voor het teambelang én het inderdaad arbitraire pro-jonge (Ajaxieden) beleid van Marco van Basten. vBasten moet op zijn minst de schijn weghalen dat hij arbitrair is, maar zelfs dat doet hij niet.
daar heb je gelijk in, hij trekt de mensen die hij heeft opgeleid voor, maar huntelaar selecteerd hij dan weer niet, ik had het wel geweten...
Ach, nu zullen ze nergens meer last van hebben
HET IS OVER...
Patje9
Jun 25 2006, 23:11
QUOTE(Ahmed @ Jun 25 2006, 22:55)
Ach, nu zullen ze nergens meer last van hebben
HET IS OVER...mooi en correct gesproken, maar helaas blijft ie nog 2 jaar...
Headtrick kluivert
Jul 6 2006, 20:06
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.