Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Het Manco Van Marco
Patrick Kluivert Forum > Other Forums > Dutch National Team
GHoeberX
Ik had afgelopen vrijdag een gastcolumn geschreven en naar wat bladen opgestuurd (incl. VI), maar helaas heb ik nagenoeg geen reacties gehad. Men zit nu eenmaal niet te wachten op een mening van de andere kant van het voetbalspectrum. wink.gif

Het Manco van Marco

Woensdagavond, Engeland – Nederland. Wat heb ik me weer kostelijk vermaakt! Het voorgeschotelde voetbal bracht oude herinneringen bij mij boven. Vooral het vleugelspel was om je vingers bij af te likken. Een knappe 0-0 was het resultaat. En dat door zulk een jong en onervaren team! Geweldig! Het Oranje van Advocaat zou daar nog een puntje aan kunnen zuigen. Gelukkig had van Basten ons al enkele maanden geleden gewaarschuwd voor deze ommekeer: vanaf nu zou Oranje weer dominant en aanvallend gaan spelen! En dat was te zien!

Serieus nu. Waar is van Basten in 's hemelsnaam mee bezig? Nederland heeft nog nooit zo defensief en saai gespeeld als onder van Basten. Voorts is het selectiebeleid een regelrechte ramp! Denneboom krijgt de voorkeur boven Kluivert om maar eens wat te noemen. Van Basten selecteert op wedstrijdritme, geen onderscheid makend tussen NEC en Inter Milaan. In November nog, verkeerde Kluivert in zeer goede vorm maar van Basten selecteerde hem niet; drie maanden wedstrijdritme was niet genoeg. Dit betekent natuurlijk ook dat Van the Man na zijn blessure eerst drie maanden wedstrijdritme moet opdoen, voordat hij weer geselecteerd mag worden. Van Basten heeft hierin geen andere keus; hij wilt nu eenmaal hoe dan ook geloofwaardig blijven.

Ik weet echter wel beter. San Marco is geen heilige, hij is een schijnheilige. Afgelopen week, moest ook de laatste balbehendige international er aan geloven. Davids zit te veel op de bank bij het nietige Inter en daardoor is hij plotseling het voetballen verleerd. Het is overduidelijk voor degene die het onder ogen willen zien; van Basten draait om de ware redenen heen. Al zullen ze de sterren van de hemel spelen, Davids, Kluivert en Seedorf zullen nooit meer geselecteerd worden door van Basten. Als een echte VVD-er, heeft van Basten de kabel er uit getrokken. Helaas heeft hij niet door dat hij hiermee ook de ooit zo geroemde 'Brazilianen van Europa' om zeep heeft geholpen. Door de balartiesten eruit te knikkeren, zal Oranje aanzienlijk minder kansen gaan creëren.

In dat opzicht was de wedstrijd tegen Engeland, een voorproefje op wat ons nog te wachten staat. Het - in stijl met het tenue - kleurloze Oranje, wist dan ook geen fatsoenlijke kans te creëren in het dodelijk saaie duel. Misschien is het een ideetje voor van Basten om voortaan niet alleen maar hardlopers te selecteren? Er dient een balansgevonden te worden tussen de baltovenaren en de hardwerkende koorknaapjes, willen wij wereldkampioen worden.

De vraag die mij momenteel het meest bezig houdt, is of Marco aandelen van ABN Amro heeft. Waarom stelt van Basten anders zijn vriendjes van Ajax op? Een Heitinga, die in zijn hele leven twee en een halve wedstrijd als middenvelder heeft gespeeld krijgt de voorkeur boven van Bommel, die al drie seizoenen lang laat zien dat hij de beste middenvelder is van Nederland. Opmerkelijk! Net zo opmerkelijk als het posteren van Makaay op de linksbuitenpositie. Dat had Advocaat eens moeten bedenken!

Ik zie de toekomst somber in. Zo goed als van Basten was als voetballer, zo slecht is Bassie als bondscoach. Maar ach Marco, zolang je "Aanvallen!" blijft roepen, heb je vrienden. Het blijft me verbazen hoe één woordje een hele natie dom kan houden. Het is tijd dat de media eens normaal verslag gaan geven van Oranje. Een extra cursus objectieve journalistiek zou geen kwaad kunnen voor sigarenboer Derksen en zijn partner in crime Hugo Borst. Er zijn namelijk ook nog
Nederlanders die niet verliefd zijn op Van the Man en keuzeheer San Marco. Uiteindelijk is het nog altijd beter om een bondscoach te hebben die niet kan wisselen, dan een bondscoach die niet kan selecteren.

GHoeberX
GHoeberX
Oei! Wat zie ik nu! Ik zie net de nieuwe cover van de VI! huh.gif

user posted image

"Marco van Basten meet met twee maten" citeren ze zonder een naam te noemen. Ben benieuwd of ze ook alle puntjes van mij hebben meegenomen.

http://www.vi.nl/vi/show/id=110323/contentid=66893/sc=779402
GHoeberX
QUOTE(GHoeberX @ Feb 16 2005, 02:11)
Oei! Wat zie ik nu! Ik zie net de nieuwe cover van de VI!  huh.gif

user posted image

"Marco van Basten meet met twee maten" citeren ze zonder een naam te noemen. Ben benieuwd of ze ook alle puntjes van mij hebben meegenomen.

http://www.vi.nl/vi/show/id=110323/contentid=66893/sc=779402
*

Ik heb het ff vlug in de supermarkt ingekeken, het ging alleen over Kuijt voorkeur boven Makaay en Heitinga voorkeur boven van Bommel. Niks over wedstrijdritme en zo
Hatrick Kluivert
QUOTE(GHoeberX @ Feb 16 2005, 17:28)
Ik heb het ff vlug in de supermarkt ingekeken, het ging alleen over Kuijt voorkeur boven Makaay en Heitinga voorkeur boven van Bommel. Niks over wedstrijdritme en zo
*

natuurlijk staat er ook niks bij, dat Kluivert er niet bij was.
Want VI kan alleen maar negatief schrijven over Kluivert cardR.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.